2 órája
Szemereyné Pataki Klaudia: a legjelentősebb vidéki csomópont épül Kecskemétnél – podcast
Kecskemét polgármestere volt a vendége a Rádió 1 Gong Téma című műsorának. Szemereyné Pataki Klaudia a múlt héten megalakult új képviselő-testületről, az új alpolgármesterekről és az északi területet érintő csomóponti fejlesztésről beszélt.
Huszonegy fővel alakult meg a közgyűlés, ami a várospolitikai munkát végzi. Hét bizottság alakult, megválasztották a bizottsági elnököket és tagokat, illetve vannak külső tagok is, vagyis nem képviselő olyan tagok, akik az adott terület szaktudásával gazdagítják a bizottságokat. Két frakció alakult, a Szövetség a HÍrös Városért Egyesületé és a közgyűlés többségét adó Fidesz-KDNP frakciója, valamint három, frakció nélküli képviselő foglal helyet a testületben.
Öt alpolgármestert kért fel Szemereyné Pataki Klaudia. Ketten társadalmi megbízatásban végzik munkájukat. Új alpolgármester dr. Fekete Gábor, aki Katonatelep és Vacsihegy sikeres önkormányzati képviselője. Másik új alpolgármester Bán János, aki a város kulturális közéletének fontos szereplője. Ő az új kulturális koncepció megalkotásában fejti ki munkáját, emellett a városmarketingen is dolgozik majd. Ismét felkérte a polgármester Engert Jakabnét alpolgármesternek, aki az egészségügyi, szociális területeket, civil és egyházügyi területeket képviseli. Társadalmi megbízatásban továbbra is Gaál József és Homoki Tamás alpolgármesterek dolgoznak majd.
Szemereyné Pataki Klaudia a közelmúltban történt fejlesztésekről is szót ejtett
A polgármester beszélt a múlt heti német ZF üzemátadóról. A mintegy 100 hektáros területen fekvő ipari parkot példátlan finanszírozási konstrukcióban valósították meg a befektetők, köztük a Városi Kockázati Tőkealap részvételével. A tervek szerint 250-270 új munkahely létesül a beruházással Kecskeméten.Jelenleg a próbaüzem zajlik, 2025-től a prototípusok gyártása kezdődik, és a sorozatgyártás 2026-ban indul el.
Szemereyné Pataki Klaudia elmondta, hogy az M5-ös autópálya északi csomópontját lezárták, amibe becsatlakozik az M44-es gyorsforgalmi út, így lassan kialakul a Kecskemétet egészében elkerülő körgyűrű. A beruházást az építési és Közlekedési Minisztérium végzi. A kivitelezés két évig tart, de a lezárás csak jövő tavaszig. Kecskemétnek négy autópálya bejárója van, ezek közül csak az egyik lesz lezárva tavaszig, azonban a kifelé menő forgalmat biztosítják. A fejlesztési prioritás, hogy az iparterületekre irányuló kamionforgalom elkerülje Kecskemét belterületét, így több ezer kamiontól tehermentesül a város. Az új csomóponti fejlesztés rendkívüli jelentőségű a polgármester szerint, hiszen a legjelentősebb vidéki csomópont épül, amibe az M44, az M5 és az M8 csatlakozik, és 8 sávon fut majd. Ennek köszönhetően néhány éven belül átkerül a hangsúly Kecskemét déli részéről az északira.
Baon podcast
- Őszi sportnapra várják a családokat Kecskeméten – podcast
- Már gyerekkorában is régész akart lenni Rosta Szabolcs kecskeméti múzeumigazgató
- Pénteken kezdődik az Őszi Helyi Termék Ünnep Kecskeméten – podcast
- Beszélő papagáj és lámabébi is látható a Kecskeméti Vadaskertben – podcast
- Ifj. Richter József a szafari parkkal feltette Nagykőröst a turisztikai térképre – podcast