Versenyben vannak

Barta Zsolt

A minap egy nagy esőzés hatására beáztunk. Szerencsére rendelkezünk biztosítással. Annak idején vállaltam, hogy online bejelentést teszek, ha problémám akad, és így kérek segítséget. A biztosító cég ugyanis ennek keretében 5 százalékos kedvezményt adott a biztosítási összegből.

Worker,Fix,Leaking,Pipe,In,Ceiling,,close-up,Of,A,Stain
Fotó: shutterstock.com / illusztráció

Jeleztem tehát a biztosítónak a problémát, másnap jött a telefon, amelyben az ügyintéző arra kért, hogy a hét egyik napján este 18-20 óra között tartózkodjak otthon. Ekkor ugyanis online módon felméri a szakértő a káromat. Jött a telefon, és egy program bekapcsolásával rátekintett a beázott területre az illető. Majd egy perc múlva közölte az kár értéket. Elfogadtam. 

Másnap délután a nevezett összeg a számlámon volt. Rendeltem egy mosógépbe való bolyhszűrőt, mert a régi tönkrement. Egyik nap feladtam, harmadik nap megjött. A lányom monitort rendelt, amely 24 órán belül ott volt a meghatározott átvételi helyen. Az ember elgondolkozik, mi is történt a kereskedelem területén? A netes kereskedelem iszonyú gyorsan növekedik. 2022-ben Magyarországon az online kiskereskedelmi piac 1323 milliárd forintos forgalmat generált, melyhez 77,1 millió darab teljesített rendelés társult idehaza. Ez az összeg 2015-ben csak 331 milliárd forint volt. Az elektronikus kereskedelmi cégek között a növekvő piac okán éles verseny folyik. 

Ez jót tesz a szolgáltatás minőségének. Ráadásul felnő egy olyan fiatal réteg, amely számára mindennapos a netes rendelés. Távol-Keletről bejött két olyan cég, amely mögött iszonyú nagy tőke áll, és erősíti a versenyt. Ugyanez tapasztalható a biztosítási piacon is. A világ így működik.