Fórum

2024.07.18. 10:18

Kecskeméti buszmenetrend-változás: Rendőrfalu és Kósafalu is jelentősen érintett

Július 22-től, azaz hétfőtől számos változás áll be a kecskeméti autóbuszjáratok menetrendjében, ami az egész várost érinti. Ennek kapcsán szervezett lakossági fórumot szerda délutánra Lévai Jánosné, a 11. választókerület önkormányzati képviselője a Damjanich iskolában. A fórumon a kecskeméti buszmenetrend-változásról, közelebbről Rendőrfalu és Kósafalu közösségi közlekedését érintő – a 2-es járatcsoporthoz tartozó buszjáratok menetrendjében beálló – változásokról volt szó, amiről Hári Ernő, a Kecskeméti Közlekedési Központ (KEKO) igazgatója beszélt.

Horváth Péter

Hári Ernő a fórumon elmondta, hogy a kecskeméti buszmenetrend-változás a városrészek vonatkozásában a 2-es járatcsoport járatait, vagyis a 2-es, a 2A, a 2D és a 2S vonalakat érinti. Elmondta: új járatok jelennek meg a 2-es vonalon, melyek a kieső 2D-ket pótolják, vagyis minden 2D, ami nem lesz hétfőtől, az 2-es lesz, és változatlan időpontban indul a Széchenyi térről.

Kecskemét, fórum, menetrend
Július 22-től, azaz hétfőtől számos változás áll be a kecskeméti autóbuszjáratok menetrendjében, ami az egész várost érinti.
Fotó: Horváth Péter

Elhangzott, hogy a 2-es vonalon a Széchenyi tér megállóhelyről munkanapokon új járat indul 13:00, 14:00 órakor és 20 óra 45 perckor, illetve szabad- és munkaszüneti napokon új járat indul 20 óra 45 perckor. Utóbbival kapcsolatban kérésként hangzott el a jelenlévő lakosoktól, hogy fontolják meg ennek későbbi időpontra változtatását. A szervezők nyitottan fogadták a javaslatot, azzal a kitétellel, hogy az akkor valósulhat meg, amennyiben ez nem érint munkahelyet, illetve a munkába járást.

A 2D vonalon a Vasútállomás megállóhelyről indulva munkanapokon 12:40-kor, 13:05-kor, 13:30-kor, 14:05-kor, 20:40-kor, 21:05-kor, 21:40-kor és 21:55-kor induló járatokat megszüntetik. Hétfői munkanapokon új járat indul 13:15-kor, munkanapokon a 13:50-kor induló járat 10 perccel korábban, 13:40-kor közlekedik. Munkanapokon új járat indul 14:30-kor és 23:05-kor. Munkanapokon a 14:50-kor induló járat 5 perccel később, 14:55-kor közlekedik, hétfői munkanapokon este is új járat indul, 21:50-kor, és hétfői munkanapok kivételével munkanapokon új járat indul 22:10-kor is, viszont munkaszüneti napokon a 21:05-kor induló járatot megszüntetik hétfőtől.

Szintén a 2D vonalat illetően a Daimler I. kapu megállóhelyről munkanapokon a 13:10-kor, a 14:20-kor, a 21:10-kor, a 21:35-kor, és a 22:10-kor induló járatokat megszüntetik. Hétfői munkanapokon új járat indul 13:40-kor, és a munkanapokon 14 órakor induló járat 5 perccel később, 14:05-kor közlekedik. A hétfői munkanapok kivételével munkanapokon a 14:35-kor induló járatot megszüntetik. Hétfői munkanapokon a 15:00-kor induló járat a továbbiakban munkanapokon közlekedik. Munkanapokon a 15:20-as járat 5 perccel később, 15:25-kor indul. További változás a vonalon, hogy munkanapokon a 22:30-as járat 5 perccel később, 22:35-kor indul, és munkanapokon új járatot indítanak 23:35-kor.

Hári Ernő elmondta: az indokolja a vonalon megvalósított menetrendi változásokat, hogy a Mercedes-gyár és a beszállítói az autógyár második ütemének építése miatt átalakítják műszakrendjét. Ez egyébként feladta a leckét, hogy ahhoz passzoló menetrendet hozzanak létre.  

Hári Ernő emlékeztetett: a helyi tömegközlekedést teljes egészében Kecskemét városa finanszírozza. Kecskemét városának azon döntésére is ráirányította a figyelmet, hogy a Covid után nem emelt a 2011 óta változatlan viteldíjakon – ami 60-80 százalék lett volna –, sőt számos kedvezményt bevezetett a közösségi közlekedésre ösztönzés okán – elég csak a 100 forintos diák és nyugdíjas bérletekre, de a többi kedvezményes bérletre gondolni. Mint fogalmazott, reális alternatívát szeretne kínálni Kecskemét az autózással szemben, hiszen a nagy számú autó miatt szinte eldugul a város. Ez a törekvés sikeres, növekedett a buszok kihasználtsága: naponta 45-50 ezer ember fordul meg a helyi tömegközlekedésen.

Néhány lakó igényét fejezte ki az éjszakai járat indítása iránt, de Hári Ernő elmondta: korábban hosszan tesztelték a szolgáltatást, és szinte egyáltalán nem mutatkozott rá igény. Egyébként a város törekvése, hogy minden olyan járatot megtartsanak, amin már 15 fő utazik alkalmanként. Egy busz egyébként 70 fő befogadóképességű – tette hozzá az igazgató, aki arra bátorította a jelenlévőket, hogy ha kérdésük, megjegyzésük, javaslatuk vagy panaszuk van, írjanak levelet az [email protected] email címre.
 

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a baon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában