2009.05.15. 20:17
Gyorsforgalmi helyett csúcsforgalmi
A nagyon forgalmas 44-es főutat halálútként emlegetik a közlekedők. Az M44-es pedig csak egy terv, amelynek megvalósítását most kormányzati megszorítások hátráltathatják.
A kecskeméti rendőrök nem vezetnek külön statisztikát a 44-esen történt balesetekről, a főút különösen veszélyes szakaszairól. Nyíkos Tamás, a megyei főkapitányság szóvivője ennek ellenére elismerte: a városból kivezető utak közül a 44-esen valóban sok tragikus ütközés történik.
– Ez az útszakasz vezeti le az átmenő forgalmat az M5-ös autópályától a határig. Egyre több, az Európai Unió országaiból érkező, Romániába tartó kamion használja – mondja a szóvivő. – Ezt az utat nem ekkora forgalomra tervezték. Az aszfaltot tönkreteszik a kamionok, a teherautók miatt hatalmas kocsisorok torlódnak fel. A balesetek döntő többségét ezen az útszakaszon is a gyorshajtás és az emberi figyelmetlenség okozza. Az autósok rutinból vezetnek, általában későn észlelik az út hibáit. Nem veszik figyelembe a megváltozott közlekedési viszonyokat, nagyobb lendülettel haladnak, mint azt ennek az útnak az állapota megengedné.
Hosszú évek óta várnak biztonságos, gyorsforgalmi útra Békés, Szolnok és Bács-Kiskun autósai. Az M44-es egyelőre csak terv, amelynek megvalósítását a kormányzati megszorítások is hátráltatják.
Kétmilliárd forintot vonna el az idei évre szánt 2,5 milliárdból a közlekedési minisztérium az M44-es út fejlesztéséből. Vagyis leállnának a területkisajátítások, és ki tudja, hány évig tolódna a gyorsforgalmi út építésének elkezdése.