járműflotta

2020.05.14. 11:30

Folyamatosan érkeznek az új buszok Kecskemétre

Múlt héten kilenc új busz érkezett Kecskemétre, ezen a héten pedig további hetet szállít le az Inter Tan-Ker. Így a még áprilisban átadott buszokkal a negyvenöt darabos új flotta fele hétvégére már a hírös városban lehet.

Hraskó István

Fotó: BUS CSABA

Eddig összesen tizenhat új buszt állítottak forgalomba Kecskeméten. Mint arról beszámoltunk, április 30-án hat Mercedes-Benz Conecto és egy Mercedes-Benz Reform 500 szólóbuszt adott át az Inter Tan-Ker Zrt., múlt héten pedig megérkezett a következő „konvoj”, nyolc Conecto és egy Reform. Hajdu Mártontól, az ITK Holding Zrt. kommunikációs vezetőjétől megtudtuk, az erre a hétre vonatkozó tervük újabb hét autóbusz leszállítása (hat Conecto, egy Reform).

Szerződés szerint a cégnek május 1-jéig kellett volna Kecskemétre hoznia húsz alacsony belépős Reform 500 LE buszt és huszonöt alacsonypadlós Mercedes-Benz Conecto-t, de a járványügyi veszélyhelyzet közbeszólt. A termelési láncok akadoztak, az alkatrészek utánpótlása nem volt folyamatos, majd az autóbuszok fejlesztésével és gyártásával foglalkozó Inter Traction Electrics Kft. debreceni üzemében március 23-án ideiglenesen felfüggesztették a gyártási tevékenysége. Két hét leállás után április 9-én, a szükséges óvintézkedések betartása mellett indult újra a termelés. Kossa György, az ITK Holding Zrt. elnök-vezérigazgatója az április ünnepélyes átadón nem is titkolta, a munkafolyamatokba épített egészségvédelmi intézkedések lassítják a munkát, és hogy véleménye szerint a járműipar még messze van attól a szinttől, amin a járványhelyzet előtt működött. Mindenesetre most hétvégére a negyvenöt új busznak a fele már Kecskeméten lehet, az ígéret szerint július végére pedig az összes.

– A két típus közül a Mercedes-Benz Reform 500 LE az, amely az ITK cégcsoport leányvállalatának saját fejlesztése és gyártása. A Mercedes-Benz Conecto-k a végleges műszaki tartalmukat nyerik el a debreceni autóbuszgyárban – mondta el Hajdu Márton.

A Conecto-knál a szerelés során kialakítják például a karosszériát, vezetékelik az elektronikai és informatikai rendszereket, telepítik a távdiagnosztikai és helymeghatározó rendszereket, kiépítik a belső kamerarendszert, beszerelik a front- és tolatókamerát, valamint a kontrollmonitort. Debrecenben végzik még el emellett az utastájékoztató rendszer beépítését, a fedélzeti wifi rendszer telepítését, a GSM hálózat független biztonságos kommunikációs rendszer beszerelését is, beélesítik az automata tűzoltó rendszert, felhelyezik az anti-graffiti fóliát, feliratokat, piktogramokat, arculati elemeket, telepítik a jegykezelő rendszert és beépítik az UV pénzkazettát.

Hári Ernő, a Kecskeméti Közlekedési Központ Kft. ügyvezető igazgatója korábban hírportálunknak elmondta: a negyvenöt új autóbusz üzembe állítása után a kecskeméti autóbusz-flotta átlagéletkora három év lesz, ezzel pedig a megyei jogú városok közül Kecskeméten lesz az egyik legfiatalabb járműállomány a közösségi közlekedésben.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a baon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában