2 órája
Jótállási mizériák
A fogyasztók igen kis hányada van tisztában a szavatosság, a jótállás, a javítás, illetve a csere jelentésével, határidejével. Csere és javítás során is érhetik váratlan helyzetek a fogyasztókat. Gulyás Sándor jegyzete.
A fogyasztóvédelmi hatóság a közelmúltban lefolytatott célzott ellenőrzések során azt állapította meg, hogy átlagosan a vállalkozások negyven százaléka tanúsított jogsértő magatartást a jótállás és szavatosság terén. Megtehetik, hiszen a fogyasztók igen kis hányada van tisztában a szavatosság, a jótállás, a javítás, illetve a csere jelentésével, határidejével. Bár ismerem a jogszabályt, én sem tudtam a szél ellen menni.
Mint arról a napokban beszámoltam, egy jó hírnek örvendő üzletben vásároltam egy fúrógépet, a szerkezet nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket és egy óra elteltével megadta magát. A hibás masinát a szerviz vette szárnyai alá. A tizenöt napos határidő bőven lejárt, ám nem kaptam tájékoztatást a kijavítás vagy a csere várható időpontjáról.
Három hét elteltével felkerestem a szervizt, ahol egy fóliába burkolt dobozt nyomtak a kezembe, amit idő hiányában csak néhány nap elteltével bontottam ki. Meglepetésemre egy ütött-kopott fúrógép nézett velem farkasszemet. Nem tudtam, hogy sírjak-e vagy nevessek. Szombat lévén hétfőn indultam volna reklamálni, de az ügyintéző megelőzött, boldogan újságolta, hogy elkészültek a javítással. Közöltem vele, hogy örülök a hírnek, de nemcsak viszek, hanem hozok is egy masinát cserébe. A hölgy csak akkor értette meg, hogy miről van szó, amikor a kezébe nyomtam a nem az én tulajdonomat képező szerkezetet. A kedélyes csevegés közben azért odaszúrtam neki, hogy nem felhőtlen a boldogságom, mivel kétszer annyit kellett várnom a masinám reparálására, mint kellett volna. A nő széttárta a kezét és csak annyit mondott, neki nincs erre ráhatása. Kérdem én, hogy akkor kinek a kötelessége a jogszabály betartása, betartatása?