2022.05.04. 10:29
Vizeink védelmére irányult a figyelem Kalocsán
Fenntarthatósági Témahetet tartottak a Kalocsán, ahol a diákok különböző programokon vehettek részt.
A győztes vízi jármű és annak megalkotói. Fotó: Zsigmond Enikő
A Kalocsai Szent István Gimnázium természettudományi munkaközössége az idei tanévben egy olyan projektet szervezett, melynek középpontjában a víz állt. Sokféle program, tevékenység, verseny, előadás, pályázat nyújtott lehetőséget arra, hogy élővizeink tisztaságára, védelmére irányítsa a tanulók figyelmét ezekben a napokban.
A Fenntarthatósági Témahét április 25-én egy plakátkiállítás megnyitójával indult.
A Kalocsán átfolyó gyönyörű Vajas-csatorna partjára is a hét folyamán legalább egyszer elsétált minden kilencedikes, hogy ott egy rendhagyó biológia vagy kémiaórán megfigyeléseket, méréseket végezzen az élővilággal, a növényi társulásokkal, illetve a víz minőségével kapcsolatban.
Tanulói előadásokon szó volt a csapadékfajtákról, az áradásokról, gátrendszerekről, a víz különleges tulajdonságairól és a hajózás történetéről is.
A kilencedikesek földrajzóráin a vízlábnyommal, vízfelhasználással kapcsolatos érdekességekkel foglalkoztak a tanulók, még matematikaórán is a vízhez kapcsolódtak a feladatok a héten a 10. c osztályban és a 12. évfolyamos emelt szintű csoportban. Majd közel kétszázan vettek részt a Vízőrzők nevű programon. Meghívott szakértők előadásának középpontjában a tudatos vízhasználatra nevelés állt, melyet egy egyéni tanulmányi verseny követett.
A témahét várva várt eseményét csütörtökön rendezték. Az érsekkerti szökőkút medencéjében mindenki vízre bocsáthatta a hajóépítési versenyre készített mechanikus meghajtású vízi járművét, s kiderült: kié mekkora távolságot képes megtenni. Összesen huszonöt kishajót mutattak be a lelkes tervezők, majd egy online verseny keretében 10 perc alatt 15 vízzel kapcsolatos képrejtvényt kellett megfejtenie a közel száz vállalkozó kedvű diáknak.
A témahét a sok verseny, látnivaló, érdekes program után pénteken eredményhirdetéssel zárult. A szervezők remélik, hogy az így megszerzett tudás eredményesen hozzájárul a diákok szemléletének formálásához.