2023.11.06. 07:46
Gyurcsány emberei átveszik az irányítást Budapesten, és ehhez Karácsony Gergely asszisztál
„Nincs már szinte olyan ágazata a fővárosi közlekedésnek, ahol Karácsony Gergely időszakához ne fűződne botrány" – mondta Wintermantel Zsolt, a fővárosi Fidesz–KDNP frakcióvezetője a Metropolnak.
Karácsony Gergely és Gyurcsány Ferenc
Forrás: Magyar Nemzet
Fotó: Kurucz Árpád
– Ahová Gyurcsány emberei beteszik a lábukat, ott havi szinten derülnek ki hozzájuk köthető visszásságok Budapesten – reagált Wintermantel Zsolt a BKV által valószínűleg szabálytalanul lefolytatott hajótender kapcsán. A fővárosi Fidesz–KDNP frakcióvezetője a Metropolnak úgy nyilatkozott, hogy
a fővárosban mindenhol megjelentek az egykori Gyurcsány-kormányok miniszterei, államtitkárai, kabinetfőnökei vagy a hozzájuk köthető emberek.
Átveszik az irányítást, és ehhez Karácsony Gergely nyugodt szívvel asszisztál
– hangsúlyozta Wintermantel Zsolt, aki szerint a felelőtlenség és a visszásságok miatt összességében milliárd fölötti az az összeg, amit eddig bírságra kellett kifizetnie Budapestnek, emellett pedig ott vannak azok az ügyek, amelyekben büntetőeljárás van folyamatban.
Ilyen a hajótender, amelyet vélhetően szintén nem sikerült szabályosan lefolytatnia a BKV-nak, mert jelen pillanatban is rendőrségi nyomozás van folyamatban
– tette hozzá.
Ismert, még Tarlós István idején vezették be a menetrend szerinti dunai hajójáratokat Budán és Pesten is, segítve a szárazföldi tömegközlekedést, de turisztikai célokra is sokan használták ezeket a hajókat. Csupán BKK-jegyet kellett váltaniuk az utasoknak. A rendszer beindításához a már meglévő hajókból álló flottát állították üzembe felújított állapotban.
Ennek további üzemeltetésére írt ki pályázatot már 2021-ben Karácsony Gergely, a BKV győztest is hirdetett a hajótenderen, ám azóta is szünetel a közlekedési cég saját hajójárata.
Ami összevág azzal, hogy gond lehet a nyertes hajózási cég pályázatával. Az is kiderült, a BKV havonta átlagosan négy-öt millió forintot költ azokra a hajókra, amelyek már harmadik éve nem közlekednek menetrend szerint a Dunán, spórolásra hivatkozva. A hajók egy budapesti kikötőben állnak, alkalmanként rendezvényekre adják őket bérbe.
Wintermantel Zsolt most úgy fogalmazott, Karácsony eredetileg pénzhiányra hivatkozva szüntette be a hajószolgáltatást, a valódi ok azonban ismeretlen maradt, hiszen ez az érv sántít, mert ebben az esetben nem érthető, hogy miért írták ki előtte nem sokkal a pályázatot a működtetésre.
A Metropol teljes cikke ITT olvasható el.