2016.08.24. 15:03
Dél-Afrikában száll versenybe a MegaLux
Rajt – Pretoria, cél – Fokváros, köztük 3 ezer kilométer, 1500 méter szintkülönbséggel. Dióhéjban erre készül a kecskeméti egyetem GAMF csapata Dél-Afrikában, szeptemberben.
A saját tervezésű és építésű napelemes járművüket a napokban útnak is indították a verseny helyszínére. A MegaLux konténerbe csomagolva tesz meg 15 ezer kilométert közúton, hajón és vasúton, hogy megérkezhessen a pretoriai rajtvonalhoz. Innen már „saját kerekén”, kizárólag a nap energiájával kell eljutnia Fokvárosig.
A GAMF-csapat tavaly Ausztráliában bizonyította, hogy ott a helyük a világ legjobbjai között. Akkor 46 induló csapat közül az élmezőnyben, a 7. helyen értek célba, megelőzve számos híres egyetem csapatát.
– Van „tartalék” a járműben – mondja Kutasi Zoltán csapatkapitány –, ezért állunk rajthoz Dél-Afrikában. Alaposan kielemeztük az ausztráliai verseny rögzített adatait, ezek alapján fejlesztettünk. Leginkább a futóművön dolgoztunk, keréktárcsát készítettünk új szénszálas kompozit anyagból, ebbe szenzorokat építettünk, a keréknyomás nyomonkövetésére.
A MegLux paraméterei:
– súly: 170 kg– eddig mért végsebesség: 130 km/h
– anyag: szénszálas kompozit
– energia: 6 négyzetméter napelem
A 14 fős csapat szeptember 12-én indul útnak, hogy szeptember 24-ére, a verseny kezdetére minden és mindenki készen álljon. A dél-afrikai versenyt 2008 óta rendezik, kétévente. Lényege, hogy 8 nap minél több kilométert fussanak a versenyautók, a rajt és a célállomás között. A mezőny együtt halad városról városra, plusz kilométereket az egyes állomáshelyeken beiktatott „hurkokkal” lehet szerezni. A távolság Pretoria és Fokváros között 2100 km, de a legjobbak 3 ezer kilométernél is többet futhatnak. A kecskemétiek Ausztráliában öt nap alatt tettek meg 3 ezer kilométert.
– eddig mért végsebesség: 130 km/h
– anyag: szénszálas kompozit
– energia: 6 négyzetméter napelem
-->