2009.01.29. 10:04
Ügynökök hálójába kerültek
Levelet kapott a bajai fogyasztóvédelmi iroda a minap. Ezúttal nem a panasz, hanem a hála szavait juttatta el hozzájuk egy akasztói házaspár.
A tanácsadó szolgálat vezetője, Horváth József kért orvoslást a távközlési cégtől. - Sajnálatos eset, hogy két jóhiszemű ember járatlanságát kihasználva olyan szerződést írattak alá velük, amire semmi szükségük sem volt. Panaszos levelükből kitűnik, hogy elolvasás nélkül látták el kézjegyükkel a számukra előnytelen kötelezettség vállalását. Nem tájékoztatták őket a cég képviseletében eljáró ügynökök arról, hogy nyolc napon belül visszaléphetnek. Már ez a tény is semmissé teszi a szerződést. Jellemző, azt hitte a házaspár, hogy elegendő kihúzni a csatlakozót. Kérem, rendezzék a folyamatban lévő elszámolást, töröljék a megalapozatlan számla tartozásokat - írta december közepén a bajai fogyasztóvédelmi egyesület alelnöke, Horváth József a társaságnak. - Mellesleg a 2007. október 8-i tanácskozáson történt, hűségszerződésekkel kapcsolatos megállapodásra is hivatkoztam. Ott az Invitelt a kommunikációs főmunkatárs képviselte - tette hozzá a fogyasztóvédelmi tanácsadó.
Nem volt hiába való a jelzés, mivel a napokban a panaszos fél és a bajai egyesület is választ kapott az Invitel Zrt.-től. Ügyfelüket arról értesítették, hogy elfogadták lemondó nyilatkozatát. Eltekintenek a felmondással járó fizetési kötelezettségektől is. Ez két - egy 10 ezer és egy 1778 forintos - tételből állna. Így a Speciális Váltószám TeleFele (1 év) elnevezésű szolgáltatással kapcsolatban már nincs dolga az akasztói házaspárnak. Erről a bajai fogyasztóvédelmi egyesületet is tájékoztatta a cég.