Hírek

2007.12.01. 19:20

Mobilt is ellenőrizhet a BKV

Nemsokára már sms-ben is vásárolhatunk BKV-jegyet, ám a társaság vezetője szerint ezt a lehetőséget nem használhatják ki a bliccelők. A hajójáratok fejlesztésén még gondolkodnak.

Hampl Márta

„Kérjük tisztelt utasainkat, hogy jegyüket, bérletüket, illetve telefonjaikat készítsék elő, mert a kijáratnál ellenőrzést végzünk!” Elképzelhető, hogy hamarosan így szólítja majd meg a BKV az utasait, jövő tavasztól ugyanis már sms-ben is lehet jegyet váltani. Az elképzelések szerint hétközben 60, hétvégén pedig 90 percig, bármely budapesti járaton, korlátozás nélkül lehet majd utazni a digitális jeggyel. Regőczi Miklós, a BKV értékesítési és kommunikációs vezérigazgató-helyettese elmondta: bonyolult számkombinációk helyett egy óránként változó, a mobil képernyőjén könnyen azonosítható jel lesz az utazási jogosultság bizonyítéka. Úgy tervezik, hogy a közlekedési eszközökre csak akkor lehet majd felszállni, ha az elküldött sms-ről megérkezett a visszaigazolás, amire két-három percet kell várni. Regőczi Miklós úgy véli, a bliccelők nem tehetik meg, hogy csak akkor rendelnek sms-jegyet, ha meglátják az ellenőröket, mivel a küldés idejét is vizsgálni fogják. Ráadásul a virtuális jegyért eléggé borsos árat kell fizetni: az sms díján felül 500 forinttal terhelődne az utas telefonszámlája. Az sms-jegyvásárlás bevezetéséről, illetve a konkrét árak alakulásáról a december 20.-i közgyűlés hoz majd végleges döntést.

Ugyancsak a BKV háza tájáról felröppent újdonság az is, hogy a közlekedési vállalat hajójáratokkal tehermentesítené a budapesti forgalmat. Regőczi Miklós azonban pontosított: a vízi közlekedés nem tudja a szárazföldi közlekedésben megszokott rendszerességet biztosítani, így nem lehet alternatívája a tömegközlekedésnek. Csupán a jelenlegi kettő, turisztikai igényeket kielégítő hajójárat továbbfejlesztése merült fel, s egyelőre csak az igények felmérése folyik. Első lépésként valószínűleg az agglomerációs övezetre terjesztenék ki a már meglévő szolgáltatást. A menetrend szerinti járatok két új végpontja vélhetően Szentendre és Budafok lenne.

Szintén a decemberi közgyűlés dönt a jövő évi tarifareformról is. A BKV javaslata szerint megszűnne a havi bérlet, helyette csak 30 napos bérletet lehetne vásárolni. A változtatás a társaság szerint az utasok kényelmét szolgálná: így ugyanis hónap elején megszűnnének a pénztárak előtti tumultusok, s azoknak sem okozna gondot a bérletvásárlás, akik nem a hónap elején kapják a fizetésüket.

Hat forint egy kilométer, mégis kevesebb az utas

A BKV számításai szerint Budapesten a legolcsóbb a közlekedés. A főváros határain belül összesen 1141,3 kilométeres vonalhosszon kanyarognak a BKV járatai, s ha ezt a távolságot összevetjük a jelenlegi 7350 forintos bérletárral, azt kapjuk, hogy kilométerenként mindössze 6 forintért utazhatunk. Ennek ellenére az elmúlt öt évben átlagosan 10 százalékkal csökkent a BKV fizető utasainak száma. Míg 2003-ban 7,3 millió havi, illetve 30 napos bérlet fogyott, ez év első kilenc hónapjában már csak 4,7 millió darab kelt el belőle. Vonaljegyből szeptember végéig 34,9 milliót értékesített a közlekedési társaság. A jelenséget a kommunikációs igazgató-helyettes a budapesti lakosság folyamatos csökkenésével, illetve az autósok egyre gyarapodó számával magyarázza. Mint megtudtuk, a naponta 4 millió utast továbbra is szemmel tartja a társaság. A március nyolcadika óta tartó fokozott ellenőrzésekből havonta 100 millió forint tiszta bevétele származik a cégnek, s naponta nagyjából 3000 bliccelőt csípnek el az ellenőrök.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a baon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!