2005.01.12. 00:00
Külföldön vettem a hibás árut
KÖZVETÍTÉS - Olvasónk Németországban vásárolta televízióját. A készülék három héten belül elromlott.
Hazánkban napirenden van a nemzetközi fogyasztóvédelmi fórum megalakítása – tájékoztatott dr. Bobál Pál. A Pest Megyei Fogyasztóvédelmi Felügyelőség igazgatója hozzátette: az intézmény létrehozataláról szóló jogszabály az EU-hoz való csatlakozásunkkal lépett életbe.
A tagállamokban mindenhol működik ilyen szervezet. Ha tehát valakinek uniós országban vásárolt termékkel van gondja, az Európai Fogyasztói Központhoz (ECC-hez) fordulhat. A helyi iroda munkatársai megkeresik azon országban dolgozó kollégáikat, ahol az árut vásárolták. Így segítenek érvényesíteni például a jótállási igényeket. Ha vitára kerül sor, a felek közt nemzetközi békéltető testület, az úgynevezett „clearing house” intézménye közvetít.
Mindennek azonban borsos ára van – mondja dr. Bobál. A nemzetközi fogyasztóvédelmi iroda mintegy 120 millió forint költségvetéssel működik majd. Ennek felét az Európai Unió állja, másik felét viszont a magyar államnak kell előteremtenie. A feladatra civil és állami szervezetek egyaránt pályázhatnak.
Amíg a fórum megszületik, a fentihez hasonló problémákkal segítségért a lakóhelyünkön illetékes fogyasztóvédelmi felügyelőséghez fordulhatunk.