2018.01.10. 07:38
A Qualisport a második helyre repesztett a hetedik szakaszon
Nagyot alakított a Qualisport Racing a 2018-as Africa Eco Race kétnapos mauritániai maratoni szakaszának első felvonásán: Kovács Miklós és legénysége a kamionos kategóriában a 2. helyezést érte el a Chami környékén futott 500 kilométeres hurokszakaszon.
Először rendeznek maratoni futást az Africa Eco Race-en, a tizedik alkalommal megrendezett viadal szervezői az évforduló apropóján döntöttek úgy, hogy a tereprali e különleges csemegéjével is megkínálják a mezőnyt. A lényeg: 500 kilométernyi sivatag Chami térségében, egy hurokszakaszon, majd szerdán további 440 kilométer – szerviz nélkül, klasszikus mauritániai dűnés terepen – számolt be Mészáros Sándor, a dunaszentbenedeki kamionosok csapatfőnöke.
A kihívás kétségkívül óriási volt, ám a Qualisport Racing kamionos egysége a reméltnél is jobban vette az első akadályt: a Scania Qualisport Torpedóval a Kovács Miklós, Czeglédi Péter és Ács László alkotta hármas 4 óra 58 perces idővel, a monstrumok kategóriájának 2. helyezettjeként teljesítette a távot, úgy, hogy az elsőséget csak a szakasz végén veszítették el.
– Nagyjából ötszáz kilométer volt a táv, amelynek az első kétszáz kilométere roppant gyors volt, 130-140-es tempóban lehetett száguldozni. Ez ugyanolyan köves volt, mint az előző napi, de onnan elkezdődött egy olyan szakasz, ahol kisebb dűnék következtek. Simán megoldottuk, majd egy olyan dombos, dűnés, tevefüves részre értünk, ahol alig fért el a kamion. Itt utolértük azt a Tatrát és DAF-ot, akikkel harcolunk az összetettben. Sokáig vonatoztunk a dűnék között, majd amikor kiértünk egy sima placcra, ott beindult az előzgetés. A DAF elment rossz irányba, Péter révén mi viszont jó irányt választottunk. Utolértük és megelőztük a Tatrát is, így sikeresen a második helyen futottunk be. Fárasztó volt, amelyre rátett egy lapáttal a forróság is, de szerintem minden okunk megvan arra, hogy elégedettek legyünk a maraton első részével. Bízunk benne, hogy a szerdai menetünk is legalább ilyen sikeres lesz, mint a mostani volt – értékelt a táborba érkezve Kovács Miklós, aki nem sokkal a napi táv utolsó harmadában veszítette el az elsőséget az összetettben is vezető Gerard de Rooy-jal szemben: az összetettben vezető holland Iveco-pilóta durván megnyomta a végét, az eredménykövető rendszer adatai szerint ezzel tudta maga mögé utasítani a magyarokat.
Kovácsék a kamionosok között továbbra is a 3. helyen állnak: a kiválóan sikerült napnak köszönhetően 47 percnyire csökkentették hátrányukat a navigátor nélkül, magányosan versenyző tatrás Tomas Tomecekhez képest, az őket követő DAF-os hollandot, Johannes van de Laart pedig 1 óra 13 perccel előzik meg.
Vlagyimir Vasziljev revansot vett a Minivel
Az autósoknál Vlagyimir Vasziljev nyerte a napot: a tavalyi győztes Mini-pilóta és a trónkövetelő francia reménység, Mathieu Serradori a rajttól kezdve komoly csatát vív egymással, amelyben az orosz – revansot véve az előző napi vereségért – 2 perc 9 másodperccel futott jobb időt üldözőjénél. Serradori hátránya ezzel nőtt, most ismét 16 perccel van lemaradva Vasziljevtől. A motorosoknál az összetettbeli éllovas, Paolo Ceci bizonyult a legjobbnak: az olasz KTM-es egyetlen perccel verte az orosz márkatársat, Dimitrj Agoshkovot, míg üldözője, Luis Anjos Oliveira a Yamaha nyergében ezúttal csak a 3. helyen zárt. A portugál hátránya 58 perc 45 másodperc a taljánhoz képest.
Most indul a „mauritániai dűnézés”
A maraton második felvonása 477 kilométer lesz, Chamiból Amodjar felé veszi az irányt a mezőny, amely az afrikai terepralik történetében fogalomnak számít, hiszen a legendás Atar régióban található. Nem véletlen, hogy a szervezők közlése szerint ez lehet az egyik legnehezebb nap, amikor „valóban beindul a mauritániai dűnézés”.