2024.09.29. 21:45
Lépcsőzetesen indult a távfűtés Kecskemét társasházaiban és intézményeiben
Tartósnak ígérkező lehűlés várható. Emiatt szeptember 29-én, vasárnap elindult a távfűtés Kecskemét lakossági és több intézményi fogyasztóinál – tájékoztatott a TERMOSTAR.
A távfűtés indítása lépcsőzetesen történt: azoknál a lakóközösségeknél, ahol az egy hőközponti körzetben élők legalább 2/3-a kérte, a TERMOSTAR szakemberei már elindították a fűtést. Ez történt azokban a távhőszolgáltatásban érintett óvodákban, iskolákban, egyéb intézményekben is, ahol szintén igényelték a fűtést. A távfűtés Kecskemét társasházaiban már vasárnap este érzékelhető volt.
Le is mondható a távfűtés Kecskeméten
Mivel az Országos Meteorológiai Szolgálat előrejelzései szerint vasárnap este tartós lehűlés éri el hazánkat, a TERMOSTAR szakemberei valamennyi távhőszolgáltatásban érintett lakossági fogyasztónál elindították a távfűtést.
A rugalmas szolgáltatás érdekében az általános fűtésindítást követően a lakóközösségeknek arra is lehetősége van, hogy – 2/3-os egyetértés esetén – közös képviselőjük útján jelezzék a szolgáltatónak, ha egyelőre nem kérik a fűtést.
A fűtéskorszerűsítés sokat segít
Az elmúlt években a kecskeméti távhős lakóközösségek közel 70%-a végrehajtotta a fűtéskorszerűsítést. Fűtésindításkor nekik a legkényelmesebb a dolguk, hiszen egyéni igényeiknek megfelelően állíthatják be lakásuk, illetve az egyes helyiségek hőmérsékletét. Vagy akár el is zárhatják, ha úgy döntenek, hogy egyelőre nincs szükségük fűtésre.
Ahol még nem történt meg a korszerűsítés, ott a hőközpontokban működő automatika gondoskodik arról, hogy a külső hőmérséklethez igazodjon a fűtés. Mivel a beállítások ebben az esetben egységesen vonatkoznak az adott társasházra, előfordulhat, hogy az egyik lakásban melegebb van, mint a másikban. Ennek nem a betáplált hőmennyiség az oka, hanem a lakás épülettömbön belüli elhelyezkedése. Éppen ezért érdemes a fűtéskorszerűsítést mielőbb végrehajtani minden lakóközösségnek.
Megújuló energia
A kecskeméti távhőhálózat átfogó fejlesztésének eredményeként a 2024-2025. évi fűtési szezonban a TERMOSTAR jelentős részben megújuló energiával biztosítja a fűtési és melegvíz szolgáltatást 40.000 lakossági fogyasztójának és a távhőszolgáltatásban érintett intézményeknek, egyéb fogyasztóknak. A megújuló energia hasznosításának és a korszerű biomassza technológiának köszönhetően megnőtt az igény a távhőszolgáltatás iránt Kecskeméten.
Új szereplők a távhőszolgáltatás rendszerén
A közelmúltban távhőre csatlakozott a Kecskeméti Fürdő, a Messzi István Sportcsarnok, a Kecskeméti SzC Kada Elek Technikum és a Család és Gyermekjóléti Szolgálat. A megújuló energia alapú távhő tovább erősíti a létesítmények zöld és fenntartható működését, és hozzájárul a szolgáltatás hatékonyságának további növeléséhez. A helyi megújuló energiaforrás hasznosítása tovább erősíti a fogyasztók ellátásbiztonságát, egyúttal éves szinten 20.500 tonna szén-dioxid-megtakarítást jelent.
Fontos tudnivalók a távfűtés lehetőségeiről
Mi a teendő, ha egy-egy lakó nem igényli a fűtést? A fűtéskorszerűsített lakásban a lakók – a fűtés beindítása és a légtelenítés után – a radiátoroknál elzárhatják a szelepeket. Ahol még nem történt meg a fűtéskorszerűsítés, illetve nincsenek megfelelő elzáró szelepek, ott lakásonként nincs mód a radiátorok kikapcsolására. Ebben az esetben a közös képviselőhöz lehet fordulni, aki tájékoztatást ad a lehetőségekről (más a lehetőség tömbhőközpont, illetve társasházi hőközpont esetén).
Légtelenítés is feladat lehet
Hogyan segíthetik a társasházak lakói a zökkenőmentes fűtésindítást? Ellenőrizni kell a radiátorszelepeket, hogy nyitva vannak-e. Ez szükséges ahhoz, hogy a fűtővíz minden radiátorba eljuthasson, és a légtelenítési munkákat el lehessen végezni. Amennyiben légtelenítésre van szükség, biztosítani kell a felső szinteken levő lakásokba való bejutást. A központi fűtésindítást követő két hétben a TERMOSTAR Kft. szakemberei ingyenesen végzik a légtelenítést.
Mi a teendő, ha a lakásban nem indult el a távfűtés?
Ha a radiátorok 10℃ alatti külső hőmérsékletnél – nyitott radiátorszelepek mellett – nem melegszenek, ezt a következő elérhetőségek egyikén lehet jelezni:
E-mail cím: [email protected]
Honlap: www.termostar.hu/hibabejelento
Tel.: 76/48-18-18.
A gyors ügyintézés érdekében a bejelentéskor a következő adatok megadása szükséges:
Fogyasztási hely azonosító (a távhőszámla felső részén található 6 jegyű szám)
bejelentő, lakástulajdonos neve, elérhetősége,
a lakás címe,
az észlelt hiba rövid leírása.