Beruházás

2023.12.23. 15:31

Télies hangulatban, havazás kíséretében valósult meg a paksi Duna-híd balparti zárása – galériával

A Duna Aszfalt Zrt. fővállalkozásában zajló projektben egyre közeledik az az időpont, amikor a teljes hídon át lehet menni gyalog.

Baon.hu

Az ártéri hidak már összeérnek a mederhíd két oldalával

Fotó: magyarepitok.hu

Egy több mint 70 kilométeres kerülőút megtétele válik majd szükségtelenné a Paks és Kalocsa között épülő új híd átadásával, amely a Duna Aszfalt Zrt. generálkivitelezésében készül el az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) megbízásából. Rendszeresen beszámolunk a projektről, most annak kapcsán, hogy a mederhíd kettő, eddig külön épített szakasza a kalocsai oldalon összeért – írja a magyarepitok.hu.

Két ártéri híd és köztük egy mederhíd

A Duna dél-magyarországi szakaszán épülő, közel 1 kilométeres – egészen pontosan 946 méter hosszú – híd valójában három különálló részből áll össze, kettő hullámtéri hídból és a közöttük épülő mederhídból, egy nagy egységet alkotva. Az ártéri hidak már összeérnek a mederhíd két oldalával, azonban ez utóbbi december hónap elején még három részből állt.

A 440 méter hosszú mederhíd építkezése december 6-án látványos pillanathoz ért: a szakemberek munkájának köszönhetően véglegesen összekapcsolták a kalocsai parti oldali szakaszát. Ennek a munkának az utolsó mozzanatáról közlünk most helyszíni galériát – a részletekről pedig a Duna Aszfalt projektvezetése tájékoztatta a magyarepitok.hu-t.

Így jutottak be a munkaterületre

A kivitelezők december 5-én bebetonozták a KP19-es jelzésű kalocsai parti zárózöm pályalemezét. Ennek köszönhetően december 6-án a kalocsai oldalról az 1-es jelű hídfőtől, a bal ártéri hídszerkezeten keresztül már egészen a Duna medrének közepéig el lehetett gyalog jutni.

A fotókon látható munkák jelentős részben a híd belsejéről készültek: a kalocsai parti zárást követő fenéklemez és pályalemez feszítést lehet látni rajtuk.

Fotó: magyarepitok.hu

Helyszíni bejárás közben leszakadt a hó, de a megfelelő technológiai előkészületeknek köszönhetően ez nem jelentett megoldhatatlan akadályt a kivitelezők számára, zavartalanul folyt tovább a munka a jobb parti záró acél merevítőtartó beemelésével majd hegesztésével.

A jobbparton is megtörtént a zárás

Mint írják, a zord időjárás és az áradó Duna ellenére a paksi mederhíd-ág parti zárásának előkészítése zavartalan volt, így a fenék- és pályalemez betonozása 2023.12.18-án megtörtént az előzetes terveknek megfelelően.

Jövő év elején már gyalog átkelhetnek a hídon a kivitelezők

Fotó: Magyarepitok.hu

A szakemberek a középső mederzárást is előkészítették, ami várhatóan 2024 februárjában fog megvalósulni. Ennek a mederzárásnak az első mozzanata az MM20-as jelű acél merevítőtartó részeinek beemelése és hegesztése lesz, majd pedig a fenéklemez és pályalemez betonozása zárja le ezt munkafolyamatot, ami lehetővé teszi, hogy át lehessen kelni a teljes hídon a Duna egyik partjáról a másikra.

Az elmúlt hetekben a jobb parton is jelentős munkák zajlottak: a jobb ártéri hídon elkészült a szigetelést védő öntöttaszfalt kivitelezése, illetve a B3-as jelű keretműtárgyon befejeződtek a pályaszigetelési munkák.

 

 

 

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a baon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában