2023.11.17. 13:50
Új Duna-híd: összeért a kalocsai part és a bal oldali hídpillér pályalemeze
„Hát összeért! A tegnapi nap folyamán bedaruztuk azt az acélszerkezeti elemet, amivel összekötődött a kalocsai part és a folyómederben lévő bal oldali hídpillér pályalemeze. Darukezelő: Török Csaba” – adta hírül közösségi médiás felületén az a kalocsai cég, amely, mintegy bizonyítékként a környékbeli vállalkozások részvételére a hídépítésben, fotókkal is szemléltette az örömteli eseményt.
Fotó: Karcsák László
Természetesen ez még nem azt jelenti, hogy a pályatest teljes egészében járható lenne a két part között, hiszen azt még a tervezett jövő év közepi átadásig számos munkálat előzi meg. Viszont a csütörtökön elvégzett beemeléssel megteremtődött annak a fizikai lehetősége, hogy a kalocsai oldalról majd fel lehessen hajtani a hídra.
A beruházó Építési és Közlekedési Minisztérium a teol.hu-nak október elején adott tájékoztatása szerint: „A nyár folyamán befejeződött a Kalocsa–Paks új Duna-híd jobb ártéri hídszerkezetének hossztolása, melynek helyére egy 286 méter hosszúságú, kétezer tonnás acél felszerkezet került. A híd alól kiemelték a tolópadokat, megtörtént a sarura helyezés, valamint folyamatban van a hídtartozékok szerelése is.”
A jelenlegi munkafázisban a mederhíd kalocsai ágának főtartószerkezete a támasztól több mint 82-82 méterre nyúlik ki, míg a paksi hídág pontosan egy zöm különbséggel, több mint 77-77 méterre ágaskodik, ezzel biztosítva a nemzetközi hajózási útvonal zavartalan üzemelését.
A híd bal ártéri szerkezetén szakaszosan elkészült a hídtartozékok, így például a kiemelt szegély, hídszegély, korlát- és kandeláber fogadó talplemezek szerelése, amelynek köszönhetően olyan munkafolyamatok nyertek teret, mint a korrózióvédelmi- és az öntöttaszfaltozás. A Duna-folyamot az új medrébe terelő kőgátak a híd felvízi és alvízi oldalán egyaránt elkészültek. A tervek szerint az utolsó mederhíd zömöt jövő év elején emelik be.