2023.07.11. 16:32
Közösen formálják a „boldog Bács-Kiskun” arculatát – galériával
Bács-Kiskun boldoggá tesz! – így szól a vármegye szlogenje, ám ezt meg is kell mutatni. Többi között erről is szó esett a vármegyeházán élere hívott Marketing Klub második összejövetelén, ahol ezúttal turisztikai és kommunikációs szakemberek tanácskoztak.
Az összejövetelen Dr. Szegedi Andrea és Halassy Emőke irányítása mellett osztották meg véleményüket és javaslataikat a meghívott résztvevők
Fotó: Vármegyeháza
Nemrégiben alakult meg a Bács-Kiskun Vármegyei Marketing Klub, amelynek hétfői összejövetelén közéleti szereplők, turisztikai, marketing és kommunikációs szakemberek találkoztak és gondolkodtak közösen a vármegye kulturális és turisztikai értékeiről. Az összejövetelen Dr. Szegedi Andrea és Halassy Emőke irányítása mellett osztották meg véleményüket és javaslataikat a meghívott résztvevők.
– A vármegyei marketing klub egy nagyon előremutató kezdeményezés. A klub lénye, hogy a vármegyét vonzó hellyé és desztinációvá alakítsák. Bács-Kiskun vármegye már most is vonzó, most is jó itt lenni, de mi most azt szeretnénk megfogalmazni, hogy miért jó itt lenni, kinek jó itt lenni, miért jöjjenek ide akár a kirándulók, akár a turisták, akár a befektetők, akár a diákokok tanulni vagy maguk azok akik itt laknak, miért érezzék jól magukat – fogalmazott a bacskiskun.hu portálnak Dr. Szegedi Andrea mediátor.
Hozzátette: mindez egy nagyon hosszú munka, amíg ezt pontosan meg lehet fogalmazni, hiszen a vármegyének van egy jó stratégiája, amiben megfogalmazták, hogy jó itt lenni. A vármegye legfontosabb célcsoportja is adott, akik az itt élők, hiszen a vármegye őket szolgálja.
Marketing Klub összejövetel Kecskeméten
Fotók: Vármegyeháza– Mi szeretnénk egy picit ezen túllépni és szeretnénk azt, hogy azok akik itt élnek, legyenek akár turisztikai szolgáltatók, akár gazdasági vállalkozók, vagy oktatási intézmények közösen fogalmaznák meg, hogy miért jó itt lenni. Közösen kitalálnák, hogy kiknek kell mindezt kommunikálni és létrehozni azt a közös értéket, amit meg lehet mutatni. Nyilván nagyon sok értéke van a vármegyének és ebből kell úgy leszűkíteni néhányra, ami versenyképes, hiszen az összes több vármegye is ott van és ott vannak a határon túli területek is, akik ugyanezért a figyelemért versenyeznek – fogalmazott a turisztikai szakember.
A Bács-Kiskun Megyei Vármegyei Marketing Klub célja tehát a közös gondolkodáson alapuló vármegyei márka és brandépítés (márkaépítés). A klub rendszeres találkozókkal, turisztikai, marketing és kommunikációs szakemberek együttműködésével, a helyi értékek ismerőivel alakít ki irányokat a vármegyei brandépítés terén. A hétfői összejövetelen előbb külön munkacsoportokban beszélgettek a lehetséges irányokról, a célokra legalkalmasabb értékekről majd a többi munkacsoporttal is megosztották javaslataikat arról, hogy mik tehetik még vonzóbbá a vármegyét a hazai és külföldi vendégek számára. Természeti- és épített örökségek sora, valamint számos program is szóba került az „ötletbörzén”, amik mind hozzájárulhatnak a vármegye márkaépítési elképzeléseihez.
A jövőben is lesznek hasonló összejövetelei a Bács-Kiskun Megyei Vármegyei Marketing Klubnak. A meghívottak köre változik, hogy minél több vélemény, javaslatot összegyűjtve alakítsák ki a „boldog vármegye” turisztikai stratégiáját.