2020.09.03. 13:31
Mentorprogram segíti a továbbtanulást
A Tanítsunk Magyarországért! programhoz csatlakozásról írt alá megállapodást az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) és a kecskeméti Neumann János Egyetem szerdán Budapesten.
György László államtitkár (balról) és Fülöp Tamás Ferenc rektor írta alá a megállapodást
Forrás: MTI
Fotó: Soós Lajos
György László, a tárca gazdaságstratégiáért és szabályozásért felelős államtitkára az aláírás előtt tartott sajtótájékoztatón elmondta, a programhoz most csatlakozott egyetemmel együtt már hét felsőoktatási intézmény vesz részt a mentorprogramban.
A Tanítsunk Magyarországért! egyik célja, hogy a kistelepüléseken élő általános iskolás gyerekek is ugyanolyan eséllyel tanulhassanak tovább vagy találhassák meg helyüket a munka világában, mint városi, nagyvárosi társaik – idézte fel az államtitkár. Hozzátette, kutatások szerint azok a gyerekek, akik távol nőnek fel a munka- és továbbtanulási lehetőségektől, az általános iskola utáni időszakot megpróbáltatásként élik meg, a program ezen szeretne könnyíteni.
György László elmondta, a Tanítsunk Magyarországért! egyetemi mentorprogramjában idén ősztől 384 egyetemista és több mint 1600, 7. és 8. osztályos általános iskolás vesz részt több mint hatvan vidéki településen. A cél, hogy ezeknek a gyerekeknek megmutassuk a világot, a továbbtanulási és munkalehetőségeket, valamint az egyéb élményszerzési lehetőségeket – mutatott rá.
Jelezte, mérik a programba bekerülő gyerekek teljesítményét, az életcéljaikban bekövetkező változásokat. Szeretnék elérni, hogy 2022-re legalább tízezer mentor és mentorált vegyen részt a programban – emelte ki György László.
Fülöp Tamás Ferenc, a Neumann János Egyetem rektora arról beszélt, hogy az egyetem stratégiai céljaiba is beleillik a programhoz való csatlakozás, ezzel is szeretnének hozzájárulni a régió településein élő gyerekek lehetőségeinek kibontakoztatásához.
Mint mondta, az egyetem hallgatói közül is sokan nehéz, hátrányos körülmények közül érkeztek, így jobban átérzik, mennyire fontos az élményszerű tapasztalat. Hozzátette: a felsőoktatási intézmény célja a korai pályaorientáció is, így szeretnék, ha a fiatalok minél hamarabb megismerkednének az egyetem műszaki, gazdasági, informatikai és agrárképzéseivel.