2021.12.15. 07:00
Hozzáláttak a vasútépítés előkészületeihez Halason
A korszerűsítés több mint százötven kilométeres szakaszán kétvágányú pálya épül.
A depóba folyamatosan érkeznek az új vasúti pályához a vasbeton aljak
Fotó: POZSGAI AKOS
Folyamatosan érkeznek a kiskunhalasi vasútállomás melletti rakodótéren kialakított depóba az új vasúti pályához a vasbeton aljak. Így kézzelfogható közelségbe került a Budapest–Belgrád vasútvonal Kiskunhalast is érintő szakaszának felújítása a két hónappal ezelőtti ünnepélyes alapkőletétel után. Palkovics László, a vasútvonal korszerűsítéséért felelős kormánybiztos, innovációs és technológiai miniszter Tomislav Momirovic, a Szerb Köztársaság építésügyi, közlekedési és infrastruktúráért felelős miniszterrel közösen helyezték el október közepén az épülő vasútvonal alapkövét. A Soroksár és Kelebia országhatár közötti szakaszon egyre több helyre érkeznek a szükséges szakanyagok, betonaljak, zúzottkő. Depókat alakítanak ki több vasútállomás mellett, így Kiskőrösön, Kiskunhalason és Kisszálláson is. A kivitelezés előkészítő szakasza még nem érinti a vasúti utazást, a vonatok továbbra is a meghirdetett menetrend szerint közlekednek.
Az építési anyag leszállítása után következik majd a munkaterületek előkészítése a meglévő, elhasznált állapotú vasúti pálya elbontásához. A korszerűsítés több mint 150 kilométeres szakaszán kétvágányú pálya épül, több helyen új vasútállomás és számos felüljáró is. Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter november 22-én Újvidéken rakta le a Budapest–Belgrád vasútvonal Újvidék és Kelebia közötti szakaszának alapkövét a munkálatok elkezdésekor Aleksandar Vucic szerb elnökkel közösen. A két főváros között összesen 339 kilométer hosszon újul meg a vasúti pálya, ami várhatóan 2025-re mindkét oldalon elkészül.