2019.09.23. 23:07
Kampányt indítanak a magyar tej fogyasztásának ösztönzésére
Az akció emblémájával ellátott áruk minden esetben teljesítik a Magyar Élelmiszerkönyvben foglalt szigorú kritériumokat is.
Budapest, 2011. december 1. Tejespult egy CBA Príma üzletben a Corvin Bevásárlóközpontban. A CBA komolyan érdeklõdne a Profi, a Cora és a Match magyarországi bolthálózatának megvétele iránt, amennyiben a tulajdonos belga Louis Delhaize csoport valóban eladásra kínálja itteni érdekeltségeit. MTI Fotó: Kovács Attila
Forrás: MTI
Fotó: Kovács Attila
Televíziós kampányt indít a Tej Terméktanács abból a célból, hogy a környezetterhelés csökkentése érdekében a vásárlók a belföldön előállított tejet és tejtermékeket válasszák az importáruval szemben – közölték hétfőn.
A közlemény szerint az import a szén-dioxid kibocsátással jelentősen terheli a környezetet,
mindezt úgy, hogy olyan termékeket szállítanak az országba, amelyeket magyar tejfeldolgozóktól is meg lehet vásárolni.
A terméktanács számításai alapján, amelyek a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) tavalyi adatain alapulnak, évente több mint 12 ezer kamionnyi tej- és tejtermék érkezik Magyarországra.
2018-ban Németországból több mint 30 ezer tonna, míg Lengyelországból több mint 11 ezer tonna sajtot szállítottak. Vajból tavaly közel 6 ezer tonna, míg joghurtból több mint 55 ezer tonna külföldről érkezett áru terhelte az utakat.
Kitértek arra is, hogy a tudatos vásárlói döntéssel nemcsak a felesleges károsanyag-kibocsátás előzhető meg, hanem a fogyasztók abban is biztosak lehetnek, hogy kiváló magyar terméket visznek haza.
Tejszíves logó garantálja azt, hogy a termék belföldön készült, ezen emblémával ellátott áruk minden esetben teljesítik a Magyar Élelmiszerkönyvben foglalt szigorú kritériumokat is.