2018.03.29. 08:08
Közlekedési kutatás-fejlesztési campust épít a Bosch
A vállalat mérnökei az automatizált vezetésre és az elektromos mobilitásra összpontosítva a jövő mobilitásán dolgoznak majd.
Kiskunlacháza, 2017. október 16. Gyalogosérzékelő vészfékezővel felszerelt autó a Bosch csoport autótechnológiai bemutatóján a kiskunlacházi repülőtéren 2017. október 16-án.
Forrás: MTI Fotó:
Fotó: Illyés Tibor
A meglévő Budapesti Fejlesztő Központunk közelében, annak kibővítéseként, lényegében megkétszerezéseként alakítunk ki egy újat. E célból megvásároltuk egy közeli, több éve leállított textilgyár 60 ezer négyzetméteres telkét. Az épület bontása már tart, az építkezésünk pedig várhatóan nyáron indul – válaszolta a Világgazdaság kérdésére Ficzere Ferenc, a Bosch Magyarország kommunikációs igazgatója.
Tájékoztatása szerint a Campus II. mérnökei – az automatizált vezetésre és az elektromos mobilitásra összpontosítva – a jövő mobilitásán dolgoznak majd. Ezért létesül a telken egy városi közlekedés szimulálására alkalmas, tízezer négyzetméteres pálya, amelyen önvezető autókat is lehet majd tesztelni. A meglévő és az új kutatási bázis között fontos különbség lesz, hogy a ma használt tömb a kutatáson kívül más tevékenységeknek is helyet ad, míg az újban kizárólag kutatás-fejlesztés folyik majd.
A Campus II. várhatóan három év alatt készül el, de az átadására lépcsőzetesen, az egyes épületek felépüléséhez igazodva kerül majd sor. A beruházás költségeit Ficzere Ferenc egyelőre nem kívánta közölni, és azt sem, hogy az új bázis – amelyhez már keresik az alkalmazottakat – hány fős lesz. Annak alapján viszont, hogy a meglévő kutatás-fejlesztési kapacitások megkétszerezéséről beszélt, a projekt egészének 2021-es átadása után akár ötezer mérnöke is lehet a kft.-nek.
Borítókép: Gyalogosérzékelő vészfékezővel felszerelt autó a Bosch csoport autótechnológiai bemutatóján
Forrás: MTI Fotó/Illyés Tibor