2024.06.06. 09:53
Orbán Viktor: a békés fejlődés és a hídépítés kormánya vagyunk (videó)
A 2021-es alapkőletétel után ma délelőtt adták át Magyarország huszadik Duna-hídját. A beruházásnak jelentős gazdaságélénkítő hatása várható a térségben. A Kalocsa–Paks Duna-híd, a Tomori Pál híd átadásán jelen volt és beszédet mondott Orbán Viktor miniszterelnök.
Orbán Viktor miniszterelnök beszédet mond a Kalocsa és Paks közötti új Duna-híd avatásán a Bács-Kiskun vármegyei Foktőnél 2024. június 6-án
Forrás: MTI
Fotó: Máthé Zoltán
Egy választási kampány kellős közepén vagyunk és komoly munka vár ránk a következő három napban
– fogalmazott Orbán Viktor a Kalocsa–Paks Duna-híd, a Tomori Pál híd ma délelőtti átadásán.
A kormányfő beszédét itt tudja megnézni:
A miniszterelnök elmondta, hogy a választásoknak is mindig a végén van vége, ahogyan azt Rocky mondta a legendás filmben. Arra kérte a részvevőket, hogy segítsenek a Fidesz–KNDP kampányában. A kormányfő köszönetet mondott Süli Jánosnak (paksi országgyűlési képviselő, Fidesz–KDNP) és Font Sándornak (kalocsai országgyűlési képviselő, Fidesz–KDNP), akik nagyon keményen küzdöttek a híd létrejöttéért és azért, hogy ne halasszák el a beruházást – írja tudósításában a Magyar Nemzet.
A nemzeti kormány a hidak átadásában profikká vált. Ezek közül is a Duna-hidak a specialitásaink. 2010 óta 19 hidat építettünk, előtte a szocialisták csak ötöt
– jegyezte meg.
Mint közölte, a magyar ember minden irányban élni akar, szemben a hegyi népekkel, akik elzárt kis völgyekben élnek. Szerinte a magyar ember nem bírja az elzártságot, összekötni akarja az elválasztott részeket, és örül, hogy ezt végre Kalocsán és Pakson is sikerült megoldani.
A kalocsai sárköz a Kiskunságtól nyugatra, de a Dunától keletre eső terület. A világ egyik legszebb pontja, ám ez egy köztes terület, Magyarország egyik belső zárványa a miniszterelnök meglátása szerint. Ezt tükrözte eddig az úthálózat is. Az M5-ös autópálya messze esik innen, így annak gazdasági felhajtóereje itt nem tud érvényesülni, az M6-ostól pedig elválasztotta az ittenieket a Duna.
Feladatunknak érezzük, hogy ezeket a területeket bekapcsoljuk az ország vérkeringésébe. Amikor ezt tesszük, az ország rejtett aranytartalékát szabadítjuk fel, így nemcsak a helyiek életminősége javul, hanem erősödik az egész magyar gazdaság is
– mondta a kormányfő. Mint kifejtette, amikor 2010-ben visszatértek a kormányzásba, akkor Nyugat-Kelet megosztottság volt Magyarországon ami a fejlettséget illeti.
Ez nemcsak természetellenes, hanem igazságtalan és káros is volt az ország egésze számára. Ezért is alakították ki a Miskolc–Nyíregyháza–Debrecen gazdasági háromszöget. Ennek elkészülte után az észak-magyarországi világ más gazdasági minőséget képvisel majd.
Ezzel párhuzamosan kialakulhat egy észak és Dél-Magyarország és Észak-Magyarország közötti fejlettségi eltérés, ezt mielőbb el akarják tüntetni. Ehhez utakra és hidakra van szükség.
Mint Orbán Viktor fogalmazott,
meggyőződése, hogy a dél-magyarországi térségek jelentősége felértékelődik a jövőben.
Ebben a tervben kulcsszerepet játszik a Szerbia és Magyarország között zajló árukereskedelem, ami ezt a térséget a Nyugat kapujává teszi. Az M6-os autópályát elvitték a határig, s ezzel a horvát területeket összekötötték Magyarországgal.
A következő lépés az, hogy a Szerbiából érkező forgalmat áttereljék erre, és ezzel bekössék Paks és Kalocsa környékét egy gyorsan fejlődő régióba. Pakson lesz új atomerőmű, Kalocsától nem messze halad el majd a Budapest–Belgrád vasútvonal, ami ennek a projektnek az egyik legfontosabb alapköve.
A híd, amelyet ma átadnak, Tomori Pál kalocsai érsek, magyar hadvezér nevét viseli.
Egy óriási mementó ez a híd, arra emlékeztet bennünket, magyarokat, hogy mekkora veszedelmet jelent a széthúzás háború idején
– jelentette ki Orbán Viktor.
Tomori Pál élete örök példázat
Tomori Pál élete és hősies halála a mohácsi csatában egy örök példázat arról, hogy mi történik akkor, ha a magyarok nem tartanak össze: idegen hatalmak játszóterévé válunk és az ország pusztulásnak indul
– fogalmazott a miniszterelnök.
Ez a figyelmeztetés ma újra időszerű, amikor Európa a háborús készülődés állapotában van. Az egységet úgy lehet megőrizni, ha azt újra és újra kinyilvánítjuk, így a nemzeti egység jegyében csak a békére szabad szavazni június 9-én
– tette hozzá.
Orbán Viktor jelezte,
Magyarország kormánya a békés fejlődés kormánya, ami azt is jelenti, hogy a hídépítők kormánya, majd a hídépítő kivitelezőknek üzente, hogy lehet továbbmenni a folyó mentén délre, és felkészül Mohács, mivel a tervek már készen vannak, és ott fog megépülni a következő Duna-híd.
A 2021 februárjában kezdődött beruházásnak jelentős gazdaságélénkítő hatása várható a térségben. Az új Duna-híd kivitelezésének köszönhetően Kalocsa és az M6-os autópálya, valamint Kalocsa és Paks között a menetidő a korábbi 55 percről hozzávetőlegesen 15 percre csökken. Az új híd és a hozzá kapcsolódó úthálózat fejlesztésének összértéke nettó 92 milliárd forint – írja a Magyar Nemzet.
A kivitelező által közzétett adatok szerint a 946 méter hosszú hídba
- csaknem 28 ezer köbméter betont építettek be,
- a kész acélszerkezet súlya meghaladja az 5 ezer tonnát,
- továbbá 418 kilométert tesznek ki a feszítőkábelek,
- a folyószabályozási műtárgyakba és pillérvédelembe 82 300 tonna vízépítési kő került.
A Tomori Pál nevét viselő hídról ITT nézegethet fotókat.
A Teol.hu tolnai hírportál összeállítását az eseményről IDE KATTINTVA olvashatja el. A miniszterelnök a rendezvény után Mohácsra ment tovább, ahol a mohácsi Duna-híd hamarosan meginduló építéséről is beszélt, a Bama.hu baranyai hírportál e látogatásról készült összeállítását pedig IDE KATTINTVA találja meg.