Galériával / Videóval

19 órája

Kecskemét és Nagykőrös gazdasági fejlődését is segíti a 441-es főút felújított szakasza

Tíz kilométer hosszon újították fel a 441. számú főút Nagykőrös és Kecskemét közötti szakaszát, melyhez kapcsolódóan többek között körforgalmak, jelzőlámpás csomópontok és buszöblök is épültek. A jelentős forgalmat bonyolító útszakaszt szerda délután adták át hivatalosan. A 441. számú főút projektje az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) beruházásában, a Colas Út Építőipari Zrt. kivitelezésében, nettó 9,3 milliárd forintból valósult meg.

Horváth Péter

Az M4-es autóút Ceglédi csomópontjától egészen Kecskemétig a 441. számú főút tranzitútvonalként szolgál, mely megnövekedett forgalmat vezet el a főúton. A beruházás előtt a rossz állapotú útburkolat miatt Nagykőrös és Kecskemét között a kültéri szakaszon mindössze 60 kilométer/órás sebességgel lehetett csak közlekedni, a projektnek köszönhetően azonban mostantól újra 90 kilométer/óra sebességgel haladhatnak a gépjárművezetők.

441. számú főút, útátadó, Nagykőrös, Kecskemét
A 441. számú főút Nagykőrös és Kecskemét közötti szakaszát szerda délután adták át hivatalosan
Fotó: Bús Csaba

Nagykőrösön és Kecskeméten is voltak fejlesztések

A nettó 9,3 milliárd forintból megvalósult, mintegy két évig tartó beruházás során számos fejlesztés történt. Nagykőrösön a Kálvin térnél és a Téglagyári utcánál egysávos körforgalom épült, illetve Nagykőrösön az Ady Endre utcától Kecskemét irányába a Katonatelep határáig 10 darab útcsatlakozás, összesen 8 pár buszöböl létesült, illetve 7 kilométer hosszon a meglévő 2x1 sáv burkolatmegerősítése is megtörtént.

Kerékpárút is épült

Az ingatlanok megközelítésének megkönnyítése érdekében a 441. számú főúttól keletre 3200 méter hosszon aszfaltozott kerékpározható szervizutak és kerékpárutak épültek szakaszosan, míg a nyugatra lévő útcsatlakozások 1000 méter hosszon aszfaltozott sárrázó burkolatot kaptak, illetve 1600 méteren zúzottköves szervizút is készült. Emellett a két település közötti biciklis közlekedést a teljes 10 kilométeres szakaszon megújult, magasabb minőségű kerékpárút biztosítja.

Körforgalmak és jelzőlámpás kereszteződések 

A fejlesztés részeként a megnövekedett forgalom miatt a 441-445. számú főutak meglévő egysávos körforgalmát turbó körforgalommá alakították át, illetve egy 3 kilométer hosszú 2x2 sávos út is hozzájárul ahhoz, hogy a közlekedők gördülékenyebben jussanak be Kecskemét központjába.    

A beruházás keretében Kecskemét Katonatelep városrészén 6 jelzőlámpás csomópont is megvalósult gyalogátkelőhelyekkel: a Platán utca, a Bernát János utca, a Szőlőskert utca, Napfény utca, Barka utca és a Gyökér utca kereszteződésében.

A gyalogosokra is gondoltak

Mivel Katonatelepen korábban csak a Mathiász Általános Iskolánál volt gyalogátkelőhely, a fejlesztés során egy jelzőlámpával biztosított gyalogátkelőhely is megépült, mely a gyalogosok és kerékpárosok számára jelent könnyebb és biztonságosabb átjutást.

A 441. számú főút Nagykőrös és Kecskemét közötti szakasz felújításának köszönhetően mind a tranzitforgalom, mind pedig az ingázók számára javult a közlekedési komfort, illetve rövidült az eljutási idő is.

Hozzájárul a gazdasági fejlődéshez

Dr. Szeberényi Gyula Tamás országgyűlési képviselő köszöntőjében kiemelte, hogy az átadás mérföldkő a Kecskemét és Nagykőrös közötti közlekedés terén. Mint fogalmazott, a beruházás a hosszú távú gondolkodás eredménye, ami hozzájárul a térség további gazdasági fejlődéséhez, de ugyanúgy erősíti a közösségeket is azok összekapcsolásával. Emlékeztetett, hogy számos beruházás valósult meg a múltban, és az M44-es csomópont építése is folyamatban van.

Nagykőröst is becsatornázza a gazdaságba az új 441. számú főút

Földi László, Pest vármegye 12. választókerületének országgyűlési képviselője egy álom megvalósulásának nevezte a beruházást és emlékeztetett, hogy egészében hazai forrásból valósult meg. Rámutatott: a fejlesztésnek köszönhetően Nagykőrös még inkább rákapcsolódhat a térség gazdaságára, és további fejlesztéseket vonzhat magához ezáltal de nagyban megkönnyíti a Kecskeméten dolgozók és tanulók közlekedését. Elmondta, hogy a fejlesztések sorában hátravan még a Cegléd-Nagykőrös szakasz felújítása, illetve a Ceglédet, valamint Nagykőröst elkerülő út megépítése.

Juhász Zoltán, az ÉKM osztályvezetője a beruházás műszaki tartalmát ismertette. Emlékeztetett, hogy a közelmúltban több beruházás is megvalósult Kecskeméten, úgy, mint az 52-es, az 54-es és a 445-ös főút fejlesztése. Elmondta, hogy a tervek szerint az M44-es egy szakaszát is átadják tavasszal.

 

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a baon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában