Építési és burkolási munkálatok

2 órája

Februárra teljesen elkészülhet az M44-es gyorsforgalmi út Kecskemétig

Jó hírünk van az autósoknak. Az M44-es zárószakaszán, azaz a Békéscsabát az M5-ös autópályába bekötő gyorsforgalmi út legnyugatibb részén, Kecskemét térségében már szinte mindenhol felkerült a legfelső aszfaltréteg – olvasható a Magyar Építők honlapján.

Sebestyén Hajnalka

Látványosan halad az M44-es gyorsforgalmi út építése. A 14 műtárgyból 13 elkészült, az aszfaltozás a végéhez közelít az új 2x2 sávos úton, mely az M5 autópályába ér majd bele. 

M44-es, útépítés, Kecskemét
Februárra teljesen elkészülhet az M44-es gyorsforgalmi út Kecskemétig
Forrás: magyarepitok.hu

Az M44-es zárószakasza 32,3 kilométer hosszú

A gyorsforgalmi út generálkivitelezését a Duna Grouphoz tartozó Hódút Építő Kft. végzi, az Építési és Közlekedési Minisztérium megbízásából. Mint arról már mi is írtunk, az M44-es jelenleg is épülő 32,3 kilométeres legnyugatibb szakasza Kecskeméttől északra indul el az M5-ös autópályáról leágazva, és egészen a szentkirályi csomópontig halad. Ott csatlakozik a Békéscsabáig vezető szakaszhoz. 

Véghajrában az építés

A 2x2 sávos út meghatározó részén szinte teljesen elkészült az aszfalt kopórétege. A pálya kerítése több mint 40 km hosszan megépült, mely az összes kerítés mintegy 60 százalékát jelenti. A szalagkorlát építkezése szintén jól halad, a szakasz 110 kilométernyi korlátjából 60 már felkerült a helyére. Az új Csillik pihenőben a kötőrétegig építették fel a burkolatot, a mosdóépületek tető alatt vannak, jelenleg a gépészeti és burkolási munkák zajlanak – írja a magyarepitok.hu

M44-es, útépítés, Kecskemét
Kecskemét térségében már szinte mindenhol felkerült a legfelső aszfaltréteg
Forrás: magyarepitok.hu

A teljes szakaszon folyik a depóterületek rekultiválása, vagyis a föld és egyéb törmelékek ideiglenes rakodóhelyeinek felszámolása. Megszüntettek még egy vasúti átjárót is az M44-es nyomvonala mentén, a forgalmát pedig egy újonnan épített keretműtárgyon át a legközelebbi vasúti átjáróra irányították (mindez a MÁV Budapest-Szeged vonalát érinti). 

Februárra szeretnék befejezni

Az építkezés a következő hónapokban folytatódik, többek között a forgalomtechnikai munkákkal, festési, illetve portálbeépítési feladatokkal. Októberben helyezik ki az útirányjelző táblákat, és a portálokra felszerelik a kommunikációs paneleket. Az őszi időszakban a rézsűfelületeket is füvesítik, és a Csillik pihenő növényeit elültetik.

A projekt műszaki átadásának határideje 2025 február, mely amennyiben az időjárási körülmények nem fordulnak kedvezőtlenre, tartani is tud a kivitelező.

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a baon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában