2024.05.05. 11:00
A próbaterheléseken is túl van a Kalocsa-Paks Duna-híd
Pénteken és szombaton átesett a próbaterhelésen a Duna Aszfalt Zrt. generálkivitelezésében megépült Kalocsa-Paks Duna-híd – derült ki az Építési és Közlekedési Minisztérium közleményéből.
A 946,2 méter hosszúságú, 10 támaszú építményről januárban írhattuk meg, hogy teljesség vált a pályalemeze, majd márciusban a hagyományos hordógurításra is sor került.
Az építmény két ártéri hídból és egy mederhídból tevődik össze. A három rész különböző szerkezeti rendszerű, de egy egységet alkot. A szakminisztérium közleménye szerint, a most lezárult projektelem pénteken kezdődött, amikor a bal- és jobb ártéri hidak tesztelését végezték el 8 darab, egyenként 40 tonna súlyú teherautóval. Ettől is látványosabb volt a szombati esemény: ekkor egy egész napos projekt keretében a középső hídelemet képező mederhíd statikus és dinamikus próbája történt meg. Magyarország legnagyobb, 440 méter hosszúságú extradosed hídszerkezetének próbaterheléshez 20 darab 40 tonnás járművet vonultatott fel a Duna Aszfalt – adta hírül a magyarepitok.hu.
Mint írták: a járművek számtalan alakzatban töltöttek el hosszú perceket. Eközben a szakemberek a hídszerkezet előre meghatározott pontjain mérték a súly hatására bekövetkező alakváltozásokat és az egyes szerkezeti elemekben keletkező feszültségeket. Többek közt a főtartó lehajlását, támaszok süllyedését, szerkezet sajátfrekvenciáját is vizsgálták. Az előbbiekhez képest sokkal mozgalmasabb és rövidebb mérési esemény volt a dinamikus terhelés, mely során két tehergépkocsi haladt át a hídon 5, 20, 40, 60 kilométer/órás sebességgel.
A Kalocsa-Paks Duna-híd és a hozzá kapcsolódó, összesen 14,3 kilométer hosszúságú út építésének műszaki átadás-átvételi eljárása május végén zárul, melyet rövid időn belül az átadó ünnepség követ.