Díj

2024.04.19. 18:56

A nemzetközi szaksajtó elismerését is kivívta a Kalocsa–Paks Duna-híd építési projektje

A nemzetközi szakma érdeklődését is felkeltette a Kalocsa-Paks Duna-híd építési projektje. A Bridge design & engineering nevű nemzetközi szakmai lap nyomtatott magazinja a címlapján közölte a Magyar Építők fotósa, Erdei Mihály fotóját a híd egy korábbi építési fázisáról. A londoni központú szaklap ugyanakkor egy terjedelmes cikket is szánt a Duna Aszfalt Zrt kivitelezésében zajló fejlesztésre: a magazinban a közép-európai körkép egyik állomásaként három oldalon írnak a projektről – számolt be minderről a magyarepitok.hu portál.

Tapodi Kálmán

A magazinban megjelent cikk úgy fogalmaz, Magyarországon 2024 januárjában az ország 20. Duna-hídjának építése jelentős mérföldkőhöz érkezett a hídpálya több héttel a tervezett határidő előtt elérte a lezárást. Mint az a magyarepitok.hu oldalon olvasható: a cikkben a projekt legnagyobb kihívásait is részletezik, többek közt kifejtve, hogy a szerkezetépítés során a híd 89 szegmensből tevődött össze, amelyek mindegyikéhez több mint 150 munkafolyamat tartozott.

Kalocsa–Paks Duna-híd, építkezés
Összeért az új Kalocsa–Paks Duna-híd
Fotó: Magyarepitok.hu

Az Építési és Közlekedési Minisztérium beruházásában zajló projekt már a hordógurításon is túl van, a magyar szakportál információi szerint hamarosan a próbaterhelést is elvégzik a 946 méteres építményen. A minisztérium korábbi közlése szerint a 2021 februárjában kezdődött beruházásnak jelentős gazdaságélénkítő hatása várható a térségben. Az új Duna-híd kivitelezésnek köszönhetően Kalocsa és az M6 autópálya, valamint Kalocsa és Paks között a menetidő a korábbi 55 percről hozzávetőlegesen 15 percre csökken. A kivitelező az új híd alépítményei (beleértve az alapozást is) és felszerkezetei készítése során közel 28 ezer m³ betont épített be, az összeszerelt acélszerkezet súlya pedig meghaladja az 5 ezer tonnát. Emellett 418 kilométer hosszúságban kerültek beszerelésre feszítő kábelek, a vízépítési műtárgyakba és pillérvédelembe pedig 82 300 tonna beépített kő került.

 

 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a baon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában