Baon podcast

2023.07.19. 21:34

A hőségriadó alatt sok hívás érkezett a Máltai Szeretetszolgálat diszpécsereihez – podcast

A Belügyminisztérium elrendelte a vörös kódot az extrém hőség miatt szombat reggeltől szerda reggelig. Az intézkedés az élet védelmét szolgálta. Az ezzel kapcsolatos tudnivalókról és tapasztalatokról dr. Rigó Orsolya, a Magyar Máltai Szeretetszolgálat Dél-alföldi régiójának regionális ügyvezetője beszélt a Gong rádió Téma című műsorában.

Horváth Péter

Rigó Orsolya elmondta, hogy a vörös kódot a Belügyminisztérium irányításával adja ki a gondoskodáspolitikáért felelős ágazati irányító személy akkor, amikor a napi középhőmérséklet legalább három napon át meghaladja a 27 Celsius-fokot. Az intézkedés elsődleges célja az élet védelme, így a szociális ellátórendszer szereplőinek figyelmét is felhívják ágazati figyelmeztetéssel, hogy ellássák az érintett csoportok tagjait.  

A regionális vezető felhívta a figyelmet arra, hogy ugyan mindenkit sújt a szélsőséges forróság, de a legkiszolgáltatottabbak a gyermekek, az idősek és a Máltai gondozottainak köre, a hajléktalanok, vagyis azok, akik nem biztos, hogy megfelelően tudnak gondoskodni magukról.

Rigó Orsolya elmondta, hogy a speciális eljárásrend értelmében a szociális intézményeknek meg kell nyitniuk kapuikat. A Máltai a hajléktalanok védelmére helyezi a fókuszt, de más bentlakásos intézményeknek is képesnek kell lennie arra, hogy bizonyos helyiségeket biztosítson a hajléktalan személyek számára, ha a regionális diszpécserszolgálatok odairányítják a gondozottakat.

Arról is beszélt, hogy az utcai szociális szolgálatot biztosító autóban található hideg víz, illetve mindkét kecskeméti telephelyen, a Hoffmann János utcában, és a Matkói úton is ezzel tudják hűsíteni a betérőket. Klimatizált helyiség csak a Matkói úton található, a Hoffmann János utcai intézményben felújítás miatt nem áll rendelkezésre még két hétig, de fürdési és vízvételi lehetőség mindkét intézményben van.

A regionális vezető riporteri kérdésre a vörös kód alatti tapasztalatokról is beszélt. Elmondta, hogy jelentősen megnőtt a diszpécseri szolgálathoz beérkező hívások száma, és a napsütéses órákban behúzódtak a gondozottak intézményeikbe, de szerencsére rendkívüli esemény nem történt köszönhetően az egymásra való figyelésnek. Rigó Orsolya hozzátette, hogy ebben az időszakban lenge ruhára van szükségük a gondozottaknak, amivel nem mindig rendelkeznek. Ezért ilyen ruhákra, illetve zoknira és cipőre mindig szüksége van a Máltai Szeretetszolgálatnak, hogy ezt gondozottjaiknak biztosítani tudják, így az ilyen jellegű felajánlást mindig szívesen fogadják a belvárosi intézményük ruharaktárában.

Rigó Orsolya azt javasolja, hogy ha hajléktalan személyt látunk egy padon fekve, akkor szólítsuk meg, kérdezzük meg tőle, hogy szüksége van-e segítségre, hiszen lehet, hogy a melegtől lett rosszul. Ez esetben hívjuk a Máltai diszpécserszolgálatát a 0670-505-8080-as telefonszámon. Ez a régió három megyéjében folyamatosan elérhető. A diszpécser segítségével pedig a járókelő is képes szakszerűen kikérdezni azt, aki feltételezhetően segítségre szorul.

A cikkben szereplő videó megtalálható a Baon.hu Youtube-csatornáján is.

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a baon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában