2022.11.15. 11:25
Több szakaszon már állnak a felsővezetéktartó oszlopok az épülő vasútvonal mentén – galériával
Szeptemberben a Kiskunhalas−Kisszállás szakaszon megkezdődött az új nyomvonal földmunkája és elrajtoltak a projekthez kapcsolódó műtárgyépítések is. A horganyzott acéloszlopok telepítését közúti és vasúti technológiával végzik a V-Híd Zrt. szakemberei – számolt be a magyarepítok.hu
Készül a nyomvonal.
Fotó: Pozsgai Ákos
Októberig a Csengőd – Kelebia – országhatár szakaszon elbontottak 132 kilométer hosszú felsővezetéket és 850 felsővezetéki oszlopot a betonalappal együtt. Kiskőrös állomáson, illetve Kiskunhalas és Kisszállás között megkezdődött a felsővezeték-tartó oszlopok állítása.
Csengődtől az országhatárig 2600 új, horganyzott acéloszlopot állítanak fel, melyekre 175 kilométer hosszan épül ki a villamos vontatáshoz szükséges felsővezetéki hálózat. A munkához 17.000 köbméter betont használnak fel.
Az oszlopokat egymástól 30-70 méter távolságra állítják fel, attól függően, hogy állomási vagy vonali, illetve egyenes vagy íves szakaszban helyezkednek el. A tervező által meghatározott betonalap méretétől függően naponta 10-15 oszlopot állítanak fel.
A magyarepitok.hu információi szerint a régi vágányokat elbontják, újjáépítik, és mellette egy teljesen új második vágányt építenek ki. A felsővezeték-hálózatot szintén elbontják, és újjáépítik.
Több szakaszon már állnak a felsővezetéktartó oszlopok az épülő vasútvonal mentén
Fotók: Pozsgai ÁkosÚj állomásépületeket alakítanak ki Délegyházán, Kiskunlacházán, Dömsödön és Kiskőrösön, Fülöpszálláson továbbá felújítják a soroksári, dunaharaszti, taksonyi, dunavarsányi, kunszentmiklós-tassi, szabadszállási, kiskunhalasi és kelebiai felvételi épületeket. A beruházás a tervek szerint 2025-re készül el.