2022.03.30. 15:40
Kormányablakot adtak át Kerekegyházán
Elkészült Kerekegyháza város kormányablaka, az ügyfélszolgálat ünnepélyes átadójára szerdán került sor.
Balról-jobbra: dr. Kelemen Márk Kerekegyháza polgármestere, dr. Salacz László országgyűlési képviselő, dr. György István, a Miniszterelnökség területi közigazgatásért felelős államtitkára és Kovács Ernő kormánymegbízott adták át a kormányablakot Fotó: Gulyás Sándor
– Tizenkét évvel ezelőtt a magyar kormány úgy határozott, hogy a teljes közigazgatást átszervezi, úgy épület állományában, mint informatikai háttérben és a kollégák képzésében. A második generációs kormányablak rendszer kiépítése 2014-ben kezdődött, bővítve a szolgáltatások körét, emelve azok minőségét, tovább növelve az ügyintézés hatékonyságát. A ma átadott kerekegyházi létesítmény a 314. a sorban. Tizenhét olyan okmányirodánk maradt, melynek átalakítását a jövőben fogjuk elvégezni, ebben az évben még négy kormányablak készül el – fogalmazott beszédében dr. György István, a Miniszterelnökség területi közigazgatásért felelős államtitkára.
Kormányablak rendszerünk, szolgáltatásaink színvonala ma már európai szinten is egyedülállónak számít
– folytatta az államtitkár.
– Tovább javítjuk a digitális szolgáltatásokat, hogy minél több ügytípust lehessen otthonról intézni. Néhány héttel ezelőtt indult be az állami változáskezelő szolgáltatás, amely 4,5 – 5 millió embert érint. Emellett négyszáz olyan berendezést telepítünk a kormányablakokba, a postahivatalokba, ami tizennégy ügykörben képes kiszolgálni az ügyfeleket emberi kéz érintése nélkül.
– Kerekegyháza az elmúlt tizenkét évben dinamikus fejlődésen ment keresztül. A megyeszékhelytől alig tíz kilométerre fekvő város, választókerületem egyik fontos településévé nőtte ki magát – emelte ki köszöntőjében dr. Salacz László országgyűlési képviselő. – Az oktatás megújult intézményei mellett mára már a közigazgatásnak is van egy méltó székhelye. A most átadásra kerülő létesítmény Bács-Kiskun megye tizenkilencedik kormányablaka. Kerekegyháza sikereihez a lehetőségek továbbra is adottak, hiszen a megyei Település-, és Területfejlesztési Operatív Program Plusz keretében hatalmas fejlesztési forrás áll az önkormányzat rendelkezésére
Kovács Ernő kormánymegbízott beszédében kifejtette, a korszerű technikának, az adatok összevonásának, átláthatóságának köszönhetően az ügyintézés egyre gyorsabbá és pontosabbá vált. A kormányablakokban felkészült kollégák várják az ügyfeleket.
Az átlagos várakozási idő tizenöt perc, az ügyintés 8-9 percet vesz igénybe, ami európai színvonalon is kiemelkedőnek számít.
Az új kormányablak jól fogja szolgálni Kerekegyháza és térsége lakosainak ellátását.
– Városunk önkormányzata az elmúlt tizenkét évben nem csak álmokat szőtt, hanem meg is tudta valósítani elképzeléseit, melyek az itt élő emberek érdekeit szolgálják. Nagymértékben beletartoznak ebbe a közszolgáltatások is. A lakosság számának növekedéséből és a gazdaság erősödéséből adódóan minden olyan, a lakosság igényeit kielégítő szolgáltatást megcélzunk, ami a segíti az itt élőket a mindennapi gyors és széles körű ügyintézés terén. Jó példája ennek a most nyíló kormányablak – fogalmazott dr. Kelemen Márk polgármester.
A kerekegyházi kormányablak csütörtökön nyitja meg kapuját az ügyfelek előtt. A létesítményben konkrét ügyfélfogadás, ügyintézés és háttérmunkák elvégzése, ügyiratok feldolgozása is működik.
Kormányablakot avattak Kerekegyházán
Fotók: Gulyás Sándor