2022.02.22. 06:50
Felülvizsgálják a forgalmi rendet a problémás kecskeméti kereszteződésben
Több mint három éve nem lehet a Ceglédi útról balra kanyarodni a Vaspálya utcára Kecskeméten, sok autós ezt máig nem tudta megszokni. A közgyűlés legutóbbi ülésén megszavazta Vacsiköz önkormányzati képviselőjének, dr. Tóth Szilárdnak az indítványát, hogy vizsgálják felül a forgalmi rendet.
Több mint három éve nem lehet a Ceglédi útról balra kanyarodni a Vaspálya utcára. Fotó: Hraskó István
Még 2018 őszén telepítették a jelzőlámpákat a Ceglédi út két forgalmas csomópontjába: a Mátyás király körút és a Liszt Ferenc utca kereszteződésébe. Erre a Víztoronynál (Kuruc körút–Bem utca–Szolnoki út csomópontnál) zajló körforgalom-építés miatt volt szükség, ugyanis az ottani lezárás miatt jelentősen megnőtt a forgalom a Ceglédi úton. A lámpák felszerelésével egy időben a Mátyás király körút felé kanyarodósávot festettek fel a Ceglédi úton, és záróvonallal tiltották meg a balra lekanyarodást a Vaspálya utcába, a Vacsiköz irányába. A lámpák aztán beváltak, és a körforgalom elkészülte után is maradtak.
Dr. Tóth Szilárd, a városrész önkormányzati képviselője (Szövetség a Hírös Városért Egyesület) a februári képviselő-testületi ülésre indítványt nyújtott be, hogy a városüzemeltetési bizottság vizsgálja felül a forgalmi rendet. Az előterjesztésből kiderült, hogy igazából a záróvonalat szeretné megszüntetni, és ezáltal újra lehetővé tenni a balra kanyarodást a Vaspálya utcába. Mindezt azzal indokolta, hogy sok autós máig nem tudta megszokni a mostani rendet, és nem akarnak elmenni a Metro-körforgalomig, majd ott visszafordulni, hogy aztán jobbra letérhessenek a Vacsiköz felé, hiszen ez kilométerekkel nyújtja meg az utat. Ehelyett inkább egy „életveszélyes manővert” választanak: ahogy véget ér a záróvonal, a Vaspálya utcától körülbelül 15 méterrel feljebb rögtön balra letérnek a cukrászda parkolójába, és ott fordulnak vissza.
Tóth Szilárd szerint naponta százszámra fordul elő „az átgondolatlan adminisztratív döntés miatt” a sofőrökre „rákényszerített” manőverezgetés, és csoda, hogy eddig nem történt emiatt baleset. Szerinte a mostani „életszerűtlen közlekedési szituáció” sokkal veszélyesebb, mintha az autósok újra szabályosan bekanyarodhatnának balra, és az illetékeseknek meg kellene végre hallania a panaszosok hangját, mert a közösségi oldalon rendszeresek emiatt a kommentáradatok.
Mivel az ellenzéki politikus indítványában úgy fogalmazott, hogy az ideiglenes kereszteződés fenntartása csak a hunyadivárosi lakosságnak jó, a vacsihegyieknek pedig óriási kellemetlenséget okoz, Pászti András, a Hunyadiváros Fidesz–KDNP-s képviselője is szót kért.
– Ez nem így van. A Mátyás király körúti és a Ceglédi úti lámparendszer mindenkinek jó, mert míg nem volt, több baleset történt kanyarodáskor a Ceglédi úton a zebrán. Vittem haza olyan gyereket és láttam ott idős embert is, akit elütöttek. Amióta kint van a lámparendszer, sokkal biztonságosabb a közlekedés – jelentette ki Pászti András, aki szerint ha leszerelik a lámpákat, komoly dugók lesznek.
Tóth Szilárdnak két másik, a körzetéhez kapcsolódó, forgalmi rend felülvizsgálatára vonatkozó indítványa is volt. Az egyik a Vacsi köz és a Nagy Lajos király körút kereszteződése, amely véleménye szerint rendkívül bonyolult, még az ott lakók közül is sokaknak fejtörést okoz (mind a négy ágán gyalogosátkelő van, és a Vacsi köz védett a körúttal szemben, ahol stoptáblák vannak). A képviselő elmondta, sok a koccanásos baleset, de arra is akadt példa, hogy kerékpárost sodort el egy figyelmetlen sofőr. Tóth Szilárd hozzátette, többször javasolta már, hogy lámpás kereszteződés legyen itt, kamerarendszerrel, de nem történt előrelépés az ügyben.
Az ellenzéki politikus végül a Csíksomlyói utca Budai útra való becsatlakozásának problémáját is felvetette (az OMV-kútnál). Itt alapvetően az okozza a gondot, hogy nincs jobbra kanyarodó sáv (a szomszédos terület magántulajdonban van), így az autók a csúcs idején hosszan feltorlódnak a Vacsi köz irányába. Ráadásul ha a Penny Market mellett új áruház épül, az még tovább növelheti majd a forgalmat. A testület végül megszavazta mindhárom indítványt.