2021.12.16. 17:20
A Sinkovicz és Kiss Borászat újbora aranyat kapott
Felkerült az ország bortérképére Tabdi. A Sinkovicz és Kiss Borászat idei cserszegi fűszeres bora a XVI. Magyarország Legjobb Újbora Borversenyen aranyérmet nyert Budapesten.
Sinkovicz Marianna és Kiss Sándor a borkóstoló termükben. Fotó: Barta Zsolt
A Tabdiban készült idei cserszegi fűszeres aranyérmet nyert a XVI. Magyarország Legjobb Újbora Borversenyen. A 2021-es szőlőből készült bor Sinkovicz Marianna és Kiss Sándor pincészetében készült. A verseny különlegessége, hogy 20 borvidék 129 pincészetéből 409 különböző mintát neveztek a borászok. A versenyt a Soós István Borászati Technikum tangazdaságában, Budafokon rendezték a közelmúltban, ahol kiértékelték a beérkezett mintákat. Az újborverseny örökös elnöke dr. Kállay Miklós emeritus professzor, a Magyar Bor Akadémia tiszteletbeli elnöke volt. A bor a 409 minta között a 16. helyet foglalta el – nyilatkozta portálunknak Sinkovicz Marianna, aki a férjével viszi a családi vállalkozást, éppen harmincadik éve.
Mint hozzátette, a térség a fehérborok és a rozék tekintetében igen erős. Ráadásul a közízlés is ebbe az irányba mozdul el. Minden évben részt vesznek a Szegedi Borfesztiválon, ahol figyelik a fiatalok fogyasztási igényeit.
Ebből pedig azt szűrték le, hogy a közönség a könnyed, illatos, jól iható borokat keresi. Ezek közé tartoznak a rozék is. A vállalkozás cabernet sauvignon rozéja aranyat, míg a néró rozéja ezüst, a kékfrankos rozéjuk pedig bronz oklevelet kapott a néhány napja Kunszentmiklóson rendezett Miklós Napi Rozé Borversenyen, ahová közel 300 mintát neveztek az országból.
Mint azt hírportálunknak elmesélték, a családi vállalkozás története éppen 30 évre tekint vissza. Akkor a térségben megszűntek a szövetkezetek, ezért lépnie kellett a házaspárnak és a családnak. Nagy tételben készítették a bort, amelyet Budapesten értékesítettek különböző borkimérésekben. Amikor a piac átalakult, csökkentették a termelésüket. A családi területek azon részét, amelyek nagy távolságra voltak a pincészettől, értékesítették, viszont egyre több termelőtől vásárolják meg az utóbbi években a termést. Integrálják a családi pincészethez a szőlészeket, és a fogyasztók igényei alapján döntik el, hogy mikor és milyen mennyiségben vásárolnak szőlőt. Így jóval több időt tudnak a minőségi borkészítésre fordítani.
Hogy miként látják a jövőt? Jó egy évtizede úgy volt, hogy a lányaik besegítenek a vállalkozásba. Az egyik lányuk rendezvényszervező marketinges, a másik mezőgazdasági területen szerzett diplomát. Éppen a nagy gazdasági válság és a hatalmas 2012-es fagy után végeztek, amelyek hátrányosan érintették a borászatot is. Emiatt a lányok máshol helyezkedtek el, ugyanakkor miden nagyobb őszi munkába besegítenek. A pincészetnél alakították ki azt a borkóstolót és szálláshelyet, amelyek további fejlesztését a jövőben kívánják elvégezni – mondta végül Kiss Sándor.