kecskemét / nagykőrös

2021.04.10. 06:55

Hat jelzőlámpa lesz majd a 441-es főúton

Közzétette az ajánlattételi felhívást a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. a 441-es főút Kecskemét és Nagykőrös közötti szakaszának felújítására, Katonatelepen négysávossá bővítésére.

Hraskó István

Fotó: Bús Csaba

A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) a napokban jelentette meg az uniós közbeszerzési közlönyben az ajánlati felhívást a 441-es főút Kecskemét és Nagykőrös közötti szakaszának felújításáról. Az ajánlatokat május 4-ig nyújthatják be a kivitelezésre jelentkező cégek.

Sokan várják már, hogy javulás történjen az út állapotában, hiszen – főleg a Mercedes-gyár miatt – az utóbbi években alaposan megnőtt a Kecskemét és Nagykőrös között ingázók száma. A NIF eredetileg csak burkolatmegerősítést tervezett a szakaszon, ám aztán a forgalomszámlálási adatok alapján indokoltnak látták továbbgondolni a beruházást.

Eszerint a 445-ös északi elkerülőtől (a Metro áruháznál lévő csomóponttól) egészen Katonatelep Nagykőrös felé eső végéig kétszer két sávosra szélesítenék az utat, Katonatelep végétől Nagykőrösig viszont maradna kétszer egy sávos a 441-es.

Az uniós közbeszerzési közlönyben megjelent ajánlati felhívás mindezt úgy részletezi, hogy 7,3 kilométer hosszúságban erősítik meg a kétsávos burkolatot, ám ez igazából tartalmazza az M8 (M44) gyorsforgalmi út megvalósítása miatt meg nem építendő szakasz 1,1 kilométerét is. Azaz a gyakorlatban 6,2 kilométerről van szó.

Egy tavaly februári lakossági fórumon arról beszéltek a tervező Pannonway munkatársai, hogy a főút Pest megyei szakaszán az aszfaltburkolat mellett a teljes pályaszerkezetet elbontják, hogy aztán ledarálva beépítsék az új útalapba. A 441-es Bács-Kiskun megyei szakasza jobb állapotban van, így itt a meglévő burkolatra teszik majd rá az új aszfaltréteget. A forgalmi sávok 3,5 méter szélesek lesznek, a padkák 2,5 méteresek.

A két sávról négy sávra bővítés az ajánlati felhívás szerint 2,8 kilométeren valósul meg.

A korábbi információk szerint Katonatelep egészét a KRESZ szempontjából lakott területté fogják nyilvánítani, azaz a megengedett legnagyobb sebesség az 50 kilométer per óra lesz. A tavalyi fórumon az is elhangzott, hogy az iskolai csomópont mellett további öt helyszínen – kereszteződésnél – szabályozzák majd jelzőlámpák a gépjármű-forgalmat és a gyalogosok átkelését a 441-esen. Így a Gyökér utcánál, a Bernát János utcánál (Katica Vendéglőnél), a Szőlőskert–Jegenyefa utcáknál (fatelep), a Napfény utcánál (Szalay Autóház közelében) és a Barka utcánál. A felhívásban most az szerepel, hogy hat jelzőlámpás csomópontot alakítanak ki, és egy darab lámpával biztosított gyalogátkelőhelyet létesítenek. A tervező szakemberek a fórumon kiemelték, a lámpák össze lesznek hangolva zöldhullámra, azaz aki az elsőnél zöldet kap, akkor a többin is át tud majd jutni, nem kell többször is megállnia Katonatelepen.

Arra is figyelnek, hogy a reggeli és délutáni csúcsidőben hosszabban legyen szabad jelzés a 441-esen érkezőknek.

A projekt során emellett Nagykőrösön a Téglagyári és az Ady Endre utcák közötti 1,1 kilométeres szakaszon megerősítik a 441-es (a belterületen Kecskeméti út) burkolatát, a Téglagyári utca csatlakozásánál és a belvárosi kereszteződésnél is körforgalmat alakítanak ki. Katonatelepen pedig kerékpárút, valamint a fel- és lehajtás megkönnyítésére szervizút is fog épülni.

Kecskemét és Katonatelep között négysávosra bővítik a 441-es számú utat
Fotó: Bús Csaba

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a baon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában