2019.10.04. 14:50
Üveggyűjtő kampány: a piacon is lesz defibrillátor
Lezárult Kecskeméten az Életmentő Üveg kampány, több mint 600 tonna üveg jött össze, a DTkH három félautomata defibrillátort adományozott a városnak.
Forrás: Petőfi Népe
Fotó: Hraskó István
Szeptember közepén indította az üveggyűjtő kampányt a Duna-Tisza közi Hulladékgazdálkodási Nonprofit Kft., az önkormányzat támogatásával és közreműködésével. Az volt a cél, hogy felhívják a figyelmet a háztartásokban keletkező csomagolóanyagok, kiváltképp az üveghulladék szelektív gyűjtésének és hasznosításának fontosságára. 700 tonnát tűztek ki célként, mint kiderült, ez majdnem sikerült is, több mint 600 tonna üveget dobáltak be a kecskemétiek a város tíz pontján kihelyezett konténerekbe – mondta el a pénteki kampányzárón Agatics Roland. A DTkH ügyvezetője egyben köszönetet mondott a helyieknek aktivitásukért, hozzátéve, hogy kulturáltan és rendezetten zajlott a gyűjtés.
A cég ígéretéhez híven – mivel sikeres volt az akció – három félautomata defibrillátort adományozott a városnak, egy-egy lesz a Budai utcai piacon, valamint a hetényegyházi Móricz Zsigmond Általános Iskolában és a kadafalvi iskolában. A piac kézenfekvő nagy forgalma miatt, a két külvárosi iskolára pedig azért esett a választás, mert sürgős esetben innen sokkal hamarabb érkezhet a segítség, mintha a kórháztól induló mentőkre kellene várni. A készülékeket Szemereyné Pataki Klaudia polgármester adta át az intézményvezetőknek.
Dr. Nagy András, a megyei kórház kardiológus főorvosa mindhárom helyszínnel nagyon egyetértett. Mint elmondta, ha hirtelen szívhalálnál nem történik beavatkozás, öt percen belül visszafordíthatatlan agyi károsodások lépnek fel, tíz percen belül pedig bekövetkezhet a halál. A félautomata defibrillátorok hangos utasításokkal végigvezetik a folyamaton a menteni igyekvőket, nem feltétlenül igényelnek képzettséget. A készülék észleli, ha nincs életveszélyes ritmuszavar, azaz nem történik feleslegesen sokkolás, és figyelmezteti a használót is, hogy impulzus leadásakor húzódjon hátra.
A kampány során több mint százan készítettek szelfit az üveg bedobásakor, közülük ötvenen nyereményben (vásárlási utalvány, ajándéktárgy) részesültek a támogató cégek jóvoltából.