2023.12.07. 10:43
Jócskán akad még tennivaló a banki szolgáltatások biztonságának garantálása érdekében
A Világgazdaság cikke emlékeztet: a héten történt Simple-fiókok feltörése nem az első eset volt már az idén a nagybanknál.
Az OTP Bank bankfiókja a fővárosi Corvin Plaza bevásárlóközpontban
Forrás: MTI
Fotó: Illyés Tibor
Mikulás-ajándék helyett kellemetlen meglepetéssel szolgált az OTP a Simple-fiókok tulajdonosainak: december 5-én és 6-án az egyszerűsített fizetést kínáló szolgáltatás több ezer számlatulajdonos számára vált elérhetetlenné – idézi fel a lap.
Egy online támadásban ezeknek a felhasználóknak ellopták a számlaadatait, illetve megváltoztatták a belépési azonosítóját. A legnagyobb baj, a megtakarítások eltulajdonítása nem esett meg: a bank közleménye szerint a behatolók fizetési tranzakciókat nem tudtak indítani.
A bankok, köztük az OTP is a digitális biztonság úttörőinek hirdetik magukat, és ha valóban pénzek tűnnének el, az jókora csapást tudna mérni a pénzügyi rendszerre. A Simple-fiókok esete azonban rávilágít, mennyi a tennivaló a teljes szolgáltatásbiztonság garantálása érdekében, különösen ha tudjuk, hogy csak ennél a banknál idén hányszor lépett fel probléma az online rendszerekben – írják.
A cikk folytatása ITT olvasható.