2021.11.20. 07:52
A magyarok bőségesen költekeznek a novemberi akciózás során
A pandémia miatt felerősödött árérzékenység ellenére a magyarok többsége tavalyhoz képest átlagosan négyezer forinttal többet, 59 ezer forintot fordítana karácsonyi ajándékokra.
Forrás: Magyar Nemzet
Fotó: Bach Máté
Ugyan még mindig előttünk van a kiskereskedelemben egy hónapja tartó fekete péntek akciózás hivatalos dátuma, a jövő pénteken befejeződő kedvezménykampányban az eddigi értékesítések felülmúlják az előzetes várakozásokat mind összegben, mind az értékesített áruk mennyiségét tekintve.
A magyarok bőségesen költekeznek a megszokottnál hamarabb felfutott év végi vásárlási szezon felvezetéseként
– derül ki a kereskedelmi vállalatok részidős jelentéseiből a novemberi akciós vásárlási idényről.
Tegnap tartotta egynapos black friday kampányát az eMAG és az Extreme Digital. A piacvezető méretű, egyesült vállalatok közlése szerint erős starttal indultak, már a nyitás után másfélszer annyi érdeklődő kereste fel az oldalt, mint tavaly, és 45 százalékkal több rendelést adtak le – számol be róla a Magyar Nemzet.
A webáruházakban már az első órában majdnem elérték a 2,5 milliárd forintos eladási forgalmat.
A pandémia miatt felerősödött árérzékenység ellenére a magyarok többsége tavalyhoz képest átlagosan négyezer forinttal többet, 59 ezer forintot költene karácsonyi ajándékokra – mutat rá a Telenor reprezentatív kutatása, amely azt is megállapítja, hogy észrevehetően nőtt azoknak a száma, akik úgy tervezik a kiadásokat, mintha nem lenne pandémia, mert az anyagi helyzetük lehetővé teszi az előző évivel azonos összegű vagy még többe kerülő ajándékozást.
A mobilcég megbízásából az Impetus Research azt is felmérte: miközben magasabb az elkölthető jövedelmek aránya, rászoktak a magyarok az online vásárlásra is, mostanra 35 százalékkal többen látogatják a webáruházakat.
A leggyakoribb, karácsonyfa alá kerülő termékek köre évek óta nem változik, így ezúttal is a ruhák, műszaki cikkek, játékok piaca pörög a leginkább, de jellemzően nagy mennyiségű utalvány, ajándékozási kupon is elkel, míg a szolgáltatások közül az élmények iránti kereslet ugrik meg az ünnepi időszakra.
A Magyarországon 2014 óta évente megtartott black friday novemberi akciós kampány az év legerősebb időszakát eredményezi az internetes áruházakban, ahol a forgalom a 140 milliárd forintot is elérheti – erre pedig a GKI Digital felmérése mutat rá.
Borítókép: Illusztráció (Fotó: Magyar Nemzet/Bach Máté)