2019.12.11. 20:00
A juh- és kecskehús fogyasztására hívják fel a figyelmet
A cél, hogy az erősen exportorientált ágazat termékei utat találjanak a magyar fogyasztókhoz is.
Debrecen, 2019. augusztus 15. Birkákat szemléznek a 28. debreceni Farmer Expó megnyitójának napján, 2019. augusztus 15-én. Kelet-Magyarország legnagyobb mezõgazdasági szakkiállítását és vásárát augusztus 15-18. között rendezik meg a Debreceni Egyetem Böszörményi úti agrárcampusán. MTI/Czeglédi Zsolt
Forrás: MTI
Fotó: Czeglédi Zsolt
Az Agrárminisztérium mezőgazdaságért felelős államtitkára, Feldman Zsolt a budaörsi Auchan áruházban tartott, gasztronómiai bemutatóval egybekötött kampánynyitó rendezvényen elmondta, hogy
a juhtartás 8300 tenyésztő megélhetését biztosítja.
Európa a juhtenyésztés tekintetében nem önellátó, behozatalra szorul, ezért a magyar gazdaságban vannak lehetőségek ezen a területen, amit mutat, hogy az elmúlt három negyedévben 40 millió euró értékű élő juh hagyta el az országot.
Az államtitkár elmondta, hogy
a kormány támogatáspolitikai eszközeivel a jobb, minőségibb termékek előállítását szeretné ösztönözni.
Hozzátette, hogy éppen ezért tenyészkosok beállításához, vagy a juh- és kecsketartók beruházásaihoz komoly forrásokat biztosított a kormány, de exportra főleg élőállatok kerülnek, ami körülbelül 14 ezer tonnát jelent.
Ondré Péter az Agrármarketing Centrum (AC) ügyvezetője elmondta, hogy
az Agrárminisztérium megbízásából indították a juhfogyasztást ösztönző kampányt, amely 2020 húsvétjáig fog tartani.
Hozzátette, hogy az ágazat felemásan teljesít, mert az export területén 90 százalékos az élőállat kivitele, de a belföldi fogyasztás nagyon alacsony, az európai uniós fogyasztási átlag fejenként 2,3 kilogramm évente, míg Magyarországon a 0,3 kilogrammot sem éri el. „A belföldi fogyasztás növekedésével mind az állattartók, mind a feldolgozók biztosabb, stabilabb jövőt építhetnének” – fűzte hozzá az ügyvezető.