2018.12.27. 14:16
A kereskedelmi láncok általában visszaveszik a hibátlan termékeket
A vizsgált 51 kereskedelmi lánc mindegyike lehetőséget ad a hibátlan termékek visszavételére különböző feltételek mellett – tájékoztatott a Consumer Protection Contact fogyasztóvédelmi tanácsadó cég legújabb felmérésének eredményéről.
Budapest, 2014. december 27. A Media Markt áruház ügyfélszolgálatának munkatársai karácsonyi ajándékokat vesznek vissza az ünnepek utáni elsõ nyitva tartáskor a WestEnd City Centerben 2014. december 27-én. MTI Fotó: Szigetváry Zsolt
Forrás: MTI Fotó
Fotó: Szigetváry Zsolt
A kutatásból kiderül: a tavalyi 60-ról 71 százalékra emelkedett azoknak az üzleteknek az aránya, amelyek a csere vagy a levásárlás lehetősége mellett pénzvisszatérítést is felajánlanak.
A vizsgált hiper- és szupermarketek, a ruházati, a műszaki, a sport- és a játékboltok mindegyike biztosít cserére lehetőséget, a könyv- és alsóneműboltok azonban szinte teljes körben elzárkóznak attól, és ugyanígy tesz a drogériák, a bútor- és barkácsboltok, illetve a cipőboltok egy része is – részletezték.
A felmérés adatai szerint az üzletláncok 41 százaléka a cserére vagy levásárlásra 30 napot biztosít a vásárlók számára,
de három naptól két évig számos egyéb határidő is előfordul a boltok között. A közleményben arra is kitértek,
a katalógus- és webáruházak vásárlói a törvény szerint 14 napon belül bármilyen indokkal elállhatnak a vásárlástól és visszakérhetik a vételárat.
Az áru sikeres visszavitelének általános feltétele a nyugta megőrzése, valamint a felesleges termék újszerű állapotának megőrzése, lehetőség szerint az eredeti csomagolásban – áll a közleményben.