dinó a recepción

2019.01.18. 12:55

Száz robot alkalmazottól vált meg egy szálloda

A japán hotel vendégei tettek panaszt a személyzetre, amelynek nem a külsejével, sokkal inkább a munkamódszerével akadtak gondok.

Forrás: AFP/The Yomiuri Shimbun

Fotó: Keita Iijima

Eddig 243 robotdolgozója volt egy japán hotelnek Nagaszaki prefektúrában, most viszont a berendezések fele munka nélkül maradt, miután egyes vendégek panaszkodtak azokkal kapcsolatban – írja az Independentre hivatkozva az origo.hu.

A Henn-na Hotel 2015-től fogadja a szállóvendégeket, és a létesítmény rögtön a különös, hotelekben eddig szokatlan megoldásaival hívta fel magára a figyelmet. Nem elég, hogy robotokat alkalmazott a különböző szolgáltatások biztosítására – például a poggyászok kezelése -, azok még ráadásul furcsák, esetenként rémisztők is voltak. A recepción például velociraptorok fogadták az érkezőket.

A koncepció indulásakor nagy siker volt, így a vállalat több hasonló létesítmény gyors beindítása mellett döntött. Persze van, ahol némileg konvencionálisabb megoldást választottak, és csinos hölgyek formáját kapták a vendégfogadó mögött ücsörgők.

Érthető azonban, ha ezek az újdonságok nem minden vendégnek nyerték el a tetszését. A brit lap 2017-ben egyébként felkereste a szállodát, újságírói személyesen azt tapasztalták, hogy a szállodában egyetlen emberi alkalmazottat sem láttak.

A hotel recepcióján velociraptorok fogadták az érkezőket.
Fotó: AFP/Kazuhiro Nogi

A dinórecepciósok mellett félkarú „poggyászfiú” és automatizált robotkertész is borzolta egyes vendégek kedélyeit. Valamint az, hogy nagyon hamar megmutatkoztak a robotok korlátai, melyeket egyébként a hotel is „kísérleti eszközöknek” tekintett.

A vendégeknek nem a robotokkal volt bajuk, hanem azok esetenkénti megbízhatatlanságával. Előfordult, hogy egy robot tévedésből felébresztett hangosan horkoló vendégeket, és más korlátaik is kiütköztek alkalmazásuk során. Végül a hotel vezetése úgy döntött, felére csökkenti számukat. Az nem derül, helyükre emberi alkalmazottak kerülnek-e.

A hotel, illetve a mögötte álló cég vezetése egyébként nem vesztette el derűlátását. Azt nyilatkozták, továbbra is szeretnének vendégeiknek újszerű élményt nyújtani, még akkor is, ha a technológiának finomodnia kell. A következő években további robothotelek megnyitását tervezik.

Arról nincs információ, mi lesz a létszámleépítéssel érintett robotok sorsa.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a baon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!