2024.05.09. 16:06
A nyári egyetem az óvodás SNI-s gyerekek neveléséhez nyújt segítséget
A saját nevelési igényű, azaz az SNI-s gyerekek nevelése szerepel a 48. Óvodapedagógiai Nyári Egyetem fókuszában, mely gyakorlatban és módszertanban is segítséget ad az óvodapedagógusoknak a mindennapi munkájukhoz.
Az inkluzív nevelés az óvodában elnevezésű szakmai rendezvényt június 24-26. között tartják meg. A részletekről szerdán tartottak sajtótájékoztatót Kecskeméten.
Akkreditált továbbképzés óvónőknek
A közel félévszázados hagyományokkal bíró óvodapedagógiai nyári egyetemnek idén Szekszárd ad helyet, melyre várják az ország minden tájáról az óvónőket, tanítókat. A főszervező Bács-Kiskun Vármegyei Tudományos Ismeretterjesztő Társulathoz (TIT) idén csatlakozott a Pécsi Tudományegyetem Kultúratudományi, Pedagógusképző és Vidékfejlesztési Kara is, így még magasabb szintű, 30 órás akkreditált továbbképzésen vehetnek részt az érdeklődők. Ráadásul 30 kredit pont is jár érte. A részletekről Szabics István, a TIT megyei igazgatója és Prof. Dr. habil Szécsi Gábor egyetemi tanár, a Pécsi Tudományegyetem Kultúratudományi, Pedagógusképző és Vidékfejlesztési Kar dékánja, a megyei TIT alelnöke szerdán tartott közös sajtótájékoztatót Kecskeméten.
Gyakorlatban is megnézik a módszertant
Először Szabics István felelevenítette a közkedvelt nyári egyetem történetét, majd rátért a Pécsi Tudományegyetemmel közös szakmai együttműködésre, melynek eredményeképp a nyári egyetem megújul.
A rendezvény struktúrája azonban nem változott. Az első nap a mindennapi gyakorlatra is kitekintő elméleti előadásoké, valamint a nyári egyetemnek helyt adó városé, ezúttal Szekszárdé, illetve a Pécsi Tudományegyetem Kultúratudományi, Pedagógusképző és Vidékfejlesztési Kara által képviselt pedagógiai felfogásra és gyakorlatra történő kitekintésé a gyakorlati óvodában, ahol már alkalmazzák ezen módszereket. A második nap – összhangban az alapprogram határon túli magyar óvodákkal való kapcsolattartási elvárására – külföldi program köré szerveződik. Idén Eszékre utaznak, ahol két magyar óvodába mennek el, hogy megtapasztalják, hogyan nevelik a kint élő magyar gyermekeket az ottani kollégák. A harmadik továbbképzési nap pedig elsősorban a gyakorlati munkáról szól, célzottan olyan előadókat hívnak meg, akiknek elsődlegesen ebben van tapasztalatuk.
Napjaink fő problémája az SNI-s gyerekek nevelése
A sajtótájékoztatón Prof. Dr. habil Szécsi Gábor a nyári egyetem témaválasztását fejtette ki bővebben. Elmondta: azért választották az inkluzív nevelést, mert napjainkban óriási problémát jelent a sajátos nevelési igényű, azaz az SNI-s gyerekek fejlesztése, óvodai nevelése. Fontos, hogy időben integrálják ezen gyerekeket, az óvodák befogadóak legyenek a nevelésükre, hiszen ők alapozzák meg, hogy később az iskolában be tudjanak illeszkedni. Éppen ezért szeretnének a nyári egyetemen abban segíteni, hogy az óvónők megértsék a problémát, megtanulják a hozzá szükséges eljárásokat, metodikákat, módszertanokat, így a jövőben megfelelő módon tudnak majd reagálni a különböző akadályokkal küzdő gyermekek egyéni problémáira, szükségleteire, igényeire.
Ennek sikerét a Nyári Egyetem kiváló elméleti és gyakorlati előadói szavatolják, akik e több oldalú és sokszínű témát más-más aspektusból világítják meg, s akik saját területükön szakmailag széles körben elismertek, ugyanakkor napi gyakorlati példákkal és tanácsokkal is tudják segíteni a gyakorló óvodapedagógusokat.
A jelentkezéseket május 24-éig várják. Az akkreditált továbbképzés nemcsak óvodapedagógusoknak ajánlott, hanem alsó évfolyamot tanítóknak és óvodapedagógus hallgatóknak is. További részletek megismerhetők a www.titbkkm.hu, illetve a www.kpvk.pte.hu oldalakon.