Hirdetés

2021.10.07. 22:50

Erősíti a digitalizáció az ügyfél központúságot

A K&H Bank ügyfélpontjai nagyon más képet mutatnak ma már, mint jó pár évvel ezelőtt.

PR-cikk

Forrás: Világgazdaság

Fotó: Kallus György

Óriási hatékonyságnövelést és költségcsökkentést jelent a digitalizáció, ami lehetőséget ad, hogy az ügyfelek személyes élethelyzetére is megoldást tudjunk találni – mondta Árva András, a K&H lakossági szegmens marketing főosztályvezetője a Világgazdaság K&H Bank és Mastercard közreműködésével szervezetten üzleti reggelijén.

Hozzátette: ha ma valaki bemegy egy ügyfélpontba, nagyon más kép fogadja, mint jó pár évvel ezelőtt.

A banki szakemberek napi munkájuk teljesen átalakult, sokkal többet tudnak foglalkozni az ügyfelekkel.

Emellett a fenntarthatóságra is tudtak figyelmet fordítani, mivel a régi papír ügyletek 80 százaléka ma már biometrikusan történik, ezáltal több mint húsz millió kinyomtatott papírt tudtak megspórolni.

A szakember bemutatta a bank digitális szolgáltatásait. Így például sárga csekk befizetéseket is lehet digitálisan intézni, 3-4 másodperc alatt befizethető. Mint elmondta, havi 50 ezer alkalommal használják ezt a megoldást az ügyfelek.

Jelezte, hogy bankfiókokat is átalakították a digitalizáció jegyében, digi zónákat hoztak létre. Ha az ügyfélnek nincs még számlája, akkor a számlacsomag nyitást is meg tudják csinálni ebben a digi zónában, a saját telefonján, ez mindössze 15-20 percbe kerül. Ugyanakkor

nemcsak egy számlacsomagot kap az ügyfél, hanem egy innovatív megoldást is,

hiszen lesz egy bankszámlája, egy digitális bankkártyája, amelyet egyből tud használni. A csomagjuk 3 hónapig ingyenes, ez alatt az idő alatt figyelik az ügyfél szokásait, majd a végén a neki legmegfelelőbb csomagot választhatja.

Emlékeztetett, hogy 2013-ban, amikor az első csipes kártyák megjelentek, volt egy félelem az alkalmazásukkal kapcsolatban, azóta ezeket a kártyákat mindenki használja. Most már okos eszközökkel tudunk fizetni, mint telefonnal vagy okosórával. 2019 óta az Apple-el létrehozták azt a megoldást, ami az összes okos eszközzel lehetséges.

A személyi kölcsönök nagyobb része már szintén digitális csatornákon érkezik.

A mobil bankon belül pár perc alatt tudja a pénzügyi igényét jelezni, a szerződéskötés digitálisan történik. A korábban felvett hitelek miatt sem kell már bemenni a fiókokba. Nyomon lehet követni digitálisan, hogy mennyi van még hátra a hitelből. Több mint 1,6 millió esetben használták az elmúlt egy évben a hitelek megtekintése menüpontot. A digitális PIN kód lekérdezésben naponta ezer lekérdezést regisztráltak. De a kártya ideiglenes felfüggesztése is lehetséges digitálisan, ez 23 ezerszer történt az elmúlt egy évben.

Létrehozták a K&H pluszt, amely nem közvetlenül banki szolgáltatásokat takar. Ezen a felületen helyközi jegyek vásárolhatók, emellett utas, kötelező és lakásbiztosítás is köthetőek. Szintén jelezte, hogy a költségcsökkentés révén jótékonysági célokra is tudnak költeni, ennek jegyében 50 millió forinttal támogatták az OMSZ alapítványát.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a baon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában