2021.11.20. 07:38
Niedermüller Péter lezáratná Belső-Erzsébetvárost az autók elől
Kísérleti jelleggel már tavaly megkezdődött a forgalmi rend megváltoztatása Belső-Erzsébetvárosban. A cél az, hogy csökkenjen az átmenő forgalom, de néhány utcában épp az ellenkezőjét sikerült elérni. A lakók felháborodtak, közben Niedermüller Péter polgármester már az egész kerületrész lezárását tervezi.
Budapest, 2020. március 1. Niedermüller Péter, a párt alelnöke beszédet mond a Demokratikus Koalíció (DK) X. tisztújító kongresszusán a Budapest Kongresszusi Központban 2020. március 1-jén. MTI/Máthé Zoltán
Forrás: MTI
Fotó: Máthé Zoltán
Az autós forgalom kizárását tervezi Niedermüller Péter polgármester a Belső-Erzsébetvárosban, noha a kerület a forgalmi terhelés mellett számos más problémától is szenved: például a felelőtlen állattartás miatt a kutyaürüléktől vagy a bulinegyed zajától – bár ez utóbbira a járvány átmeneti megoldást hozott. Az autós forgalom átterelésével egy éve kísérletezik a kerület a fővárossal, a Budapesti Közlekedési Központtal (BKK) és a Budapest Közúttal együttműködve, de úgy tűnik, az eredeti szándékkal éppen ellentétes eredményt sikerült elérni – számol be róla a Magyar Nemzet.
A téma szóba került a november 18-án rendezett, az önkormányzat Facebook-oldalán is visszanézhető közmeghallgatáson, ahol kiderült, a lakók egyáltalán nem elégedettek a kezdeményezéssel. A Klauzál, a Síp és a Holló utcában élők azt tapasztalták, hogy a lakóhelyükön éppenséggel megnőtt a forgalommal együtt a zaj és a füst, köszönhetően a Wesselényi utca forgalmának arra terelése miatt.
„Nem az önkormányzat jelöli ki és végzi el a forgalomtechnikai változtatásokat, hanem a BKK” – passzolta tovább a problémát Niedermüller Péter lakossági kérdésre válaszolva.
„Mi a legutóbbi testületi ülésen azért hosszabbítottuk meg a pilot projektet 2022. június 30-ig, hogy a keletkezett konfliktusokat legyen idő kezelni. Tudatában vagyunk a problémáknak, és fogunk rájuk megoldást találni, de kénytelenek vagyunk ebben az ügyben a BKK-val és a Budapest Közúttal együttműködni. Ugyanakkor azt önök is tudják, hogy soha semmilyen ügyben nincs olyan megoldás, amivel mindig mindenki száz százalékig elégedett lesz. Azt semmiképp nem tudom elképzelni, hogy visszaállítsuk a régi rendet” – szabadkozott a kerület polgármestere.
Miközben Erzsébetváros vezetése küzd a pilot program kiigazításával, a polgármester az Inforádióban bejelentette, nagyobb hatókörű átalakításra készülnek: Belső-Erzsébetvárosból, vagyis a Wesselényi utca–Károly körút–Király utca–Dohány utca által határolt területről szeretnék az autókat kitiltani. Az elképzelés szerint csak az itt élők és a vállalkozásokat kiszolgáló szállítók hajthatnának be. Mindezt 2022. július 1-jétől, tehát nem nehéz kiszámolni, hogy a fentebb említett pilot program határidejét követő naptól.
A tervezettel kapcsolatban az Inforádiónak Niedermüller szinte szóról szóra ugyanazt mondta el, mint a közmeghallgatáson a kísérleti programmal kapcsolatban: „A védett övezet kialakítása a budapesti parkolási rend része, intenzív tárgyalásokra lesz szükség a fővárossal, a BKK-val, a Budapest Közúttal. Az erzsébetvárosi önkormányzat önmagában nem tudja ezt megvalósítani, csak akkor, hogyha van egy intenzív tárgyalássorozat, aminek a végén közösen kialakítunk egy parkolási és forgalomcsillapítási rendet.”
A hírt követően nyilatkozatot adott ki Balogh Samu, Karácsony Gergely kabinetfőnöke:
„A fővárosi önkormányzat több kerülettel együttműködve tavaly nyáron kezdett forgalomcsillapítási mintaprojektekbe, hogy kevesebb zaj, füst és forgalom nehezítse a helyi lakosok életét. Ezek közül a legnagyobb beavatkozást Belső-Erzsébetvárosban a Károly körút és az Erzsébet körút között hajtottuk végre. A célunk az volt, hogy a korábban a területet átszelő átmenő forgalom elkerülje a kisebb utcákat és haladjon inkább a város főbb sugárútjain. A korábbi torlódások egyébként az itt közlekedő trolikat is hátráltatta, tehát az intézkedés a közösségi közlekedést is segítette. Mára, egy év elteltével a tapasztalatok egyértelműek: az átmenő forgalom elhagyta a területet, kevesebben autóznak keresztül Belső-Erzsébetvároson, a trolik közlekedése javult, könnyebb és biztonságosabb a területen sétálni, biciklizni. Az eredeti céljainkat tehát elértük, a mintaprojekt sikeres” – írta a kabinetfőnök, aki ezek szerint nem vett részt az erzsébetvárosi közmeghallgatáson.
Borítókép: Niedermüller Péter, Erzsébetváros polgármestere
Ország-világ
- Orbán Balázs: tanuláskutató intézet alakult az MCC-ben
- Már huszonkétezer kamasz oltását kérték a szülők
- Áder János: az egyházak társadalmi jelenléte a járvány idején is eleven maradt
- Völner Pál mentelmi jogának felfüggesztését indítványozta a legfőbb ügyész
- V4-Franciaország csúcstalálkozót tartanak Budapesten