2021.02.20. 14:16
A karantén adta az ihletet a képregények témájához
A Katedra középiskola idén is meghirdette a nagy múltú képregénypályázatát, melyre meglepően sok alkotás érkezett. A témát az élet adta, a karantént jelölték meg ihletadó mottónak. Az alkotások online tekinthetők meg.
A katedrás diákok érdeklődve tekintették meg a nagy múltú képregénypályázatra érkezett alkotásokat
Fotó: Sebestyén Hajnalka
A Katedra Általános Iskola és Középiskola idén Karantén címmel hirdette meg népszerű képregénypályázatát, mellyel ezúttal is az általános és középiskolás korosztályt szólították meg. A 2004 óta megrendezett képzőművészeti verseny célja a tehetséges és kreatív diákok felkutatása, rajzi, grafikai felkészültségének megismerése és értékelése.
Lukács Gyöngyi művésztanár és Kun-Sebők Kata művésztanár közösen szervezte meg az idei pályázatot. Elmondták: a fiatalok körében minden évben rendkívül népszerűek a képregények. A pályázatukra idén rekordszámú, a régió 24 iskolájából 128 pályamű érkezett.
A diákok más-más oldalról közelítették meg a témát. Az általános iskolások pozitívabb, míg a középiskolás korosztály komorabb hangvételű történetekről mesélt. Ennek oka lehet, hogy utóbbiak a 2020–21-es tanév novemberétől ismét online oktatásra kényszerültek. Hiányzik számukra a közösség, a társas együttlét.
A technikai kivitelezés is változatos képet mutat, a legtöbb kép grafikai és festészeti technikával készült, emellett a nagyobbak számítógépes digitális eljárásokkal is kísérleteztek.
A pályaművek eredményhirdetését sajnos a járványhelyzet miatt nem tudták megtartani személyes jelenléttel, de az alkotásokból megrendezték a kiállítást a középiskola galériájában. A teljes anyag megtekinthető az iskola weboldalán.
A versenyen a következő eredmény született, a legtöbb díjazott kecskeméti iskolás, néhányan vannak más településekről. Az általános iskola alsó tagozat kategóriáját Kun Abigél (1. osztályos, Béke iskola, felkészítő tanár: Farkas Anita, Magyarné Pápai Ildikó) nyerte. Második lett megosztva Babar Anna Lilla (4. o., Ménteleki iskola, f. t.: Gere Hedvig) és Fendrik Ádám (4. o., Városföldi iskola), harmadik Kis Lora és Lakatos Gyula Krisztofer (3. o., Magyar Ilona iskola, f. t.: Füleki Anita).
Az 5-6. osztályosoknál a legjobb alkotást Győri Dorka és Jakab Viktória közösen készítette (6. o., Magyar Ilona, f. t.: Gyöngyös Natália). Második helyen végzett Izsó Alex (5. o., Béke iskola, f. t.: Bereczki Károlyné), harmadik lett Gazsi Kristóf (6. o., Helvécia, Wéber Ede iskola).
A 7.-8. osztályosoknál megosztva szerzett első helyezést Tóth Levente (7. o., Katona gimnázium, f. t.: Szabó Nóra) és Novák Nelli (8. o., Csongrád, Galli iskola). Második helyezést ért el Győri Patrik (Katona gimnázium, f. t.: Szabó Nóra) és Rádi Norbert (Kecskeméti EGYMI Autizmus Centrum Általános Iskolája és Készségfejlesztő Iskolája, f. t.: Knyúr Tímea). Harmadik lett Kerekes Aliz (8. o., Vásárhelyi iskola, f. t.: Szalontai Emese) és Puliusz Edvin (Kodály iskola). Különdíjat kapott Dobecz Bese (7. o., Lakiteleki iskola, f. t.: Szelesné Kása Ilona).
A középiskolásoknál megosztva első helyezést szerzett Walter Borka (10. o., Kandó, Kondor Béla tagozat, f. t.: Szikora Imre) és Borza Viktória (9. o., Katona gimnázium, f. t.: Szabó Nóra). Második helyen végzett Szarka Boglárka (12. o., Bolyai, f. t.: Zsolczai Balázs) és Horváth Zita (9. o., Katona gimnázium, f. t.: Szabó Nóra). Harmadik lett Szabó Nándor (10. o., Kandó, Kondor tagozat, f. t.: Szikora Imre).
A katedrás diákokat idén is külön értékelték. Első helyezést ért el Bartha Nikolett (12. o.) és Hajdrik Benjamin (12. o.). Második lett Kovács Adrienn (12. o.) és Ehmann Nikolett (11. o.), harmadik megosztva Farkas Gergő (12. o.) és Kollár Enikő (2/14). Különdíjat ítéltek meg Takács Ágnesnek (8. o.) és Mató Zsombornak (12. o.). Felkészítésükben részt vett: Tokodi Anita, Kun-Sebők Kata és Lukács Gyöngyi.