P21 közösségi tér

2024.08.08. 19:50

Játsszunk életet: drámatábort rendeztek Soltvadkerten

Sikerrel zajlott le a Játsszunk életet elnevezésű drámatábor a soltvadkerti P21 közösségi térben. Az egy hét során tizenhárom hátrányos helyzetű fiatal drámajáték, kreatív zene és mozgás tréningeken vehetett részt, majd egy előadás bemutatásával zárult a hét.

Sebestyén Hajnalka

A tábort több nagylelkű vállalkozó adományának segítségével és Soltvadkert Város Önkormányzat támogatásával az Egyesített Szociális Intézmény szervezte, a szakmai munkát pedig a Kecskeméti Színjátszó Műhely munkatársai, Barna Lilla színész, koreográfus, és Tóth Ákos Károly drámapedagógus, pályaorientációs szakember vezette.

dráma tábor,Soltvadkert
Egy hétig táboroztak a fiatalok Soltvadkerten
Fotó: Beküldött fotó

Múlt, jelen és jövő 

A múlt héten lezajlott tábor részleteiről Tóth Ákos számolt be szerkesztőségünknek. Elmondta: az egy hét témája a múlt, a jelen és a jövő kérdésének vizsgálata, specifikusan a következő kérdések mentén. Honnan jöttem? Milyen hagyományokat őrzök a múltból? Milyen szokásaim vannak a jelenemben? A múlt milyen módon befolyásolja a jelenemet és jelenem hogyan hat a jövőmre? Lefordíthatóak mindezek mozdulatokra, hangokra vagy gesztusokra? Ha igen, hogyan mozdítja meg a testemet. Nem csak az emberi elme, hanem az emberi test is őrzi a történeteinket, raktározza hagyományainkat. Ahhoz, hogy a diákok közelebb kerüljenek önmagunkhoz, amely hosszú távon jótékony hatással befolyásolhatja mindennapjaikat, kapaszkodóként szolgálhatnak a későbbiekben, nem csak szóban kell beszélni a hagyományaikról. A táncon és a mozgáson keresztül érdemes megélni, újra felfedezni, tudatosítani mindezeket. A fizikai megismerés pszichikai megismeréssel is párosul és fordítva, ami hasznos tapasztalat a jövő tekintetében.

Drámapedagógiai eszközök

A tábor drámapedagógiai foglalkozásain a drámajáték, az improvizációs gyakorlatok és a tanítási dráma eszközeivel dolgoztak a résztvevő fiatalok. A drámajáték olyan módszer, amely a játékra alapoz, a gyermeki cselekvésre koncentrál, feltárja és fejleszti a résztvevők kreatív képességeit.
Pozitívan hatott a résztvevőkre

Tóth Ákos kiemelte: a drámajátékok nevelési célja az egész személyiség harmonikus és differenciált fejlesztése. Hatékony segítséget nyújt a kommunikációs készségek, képességek kibontakoztatásának terén. A résztvevők bátrabbak, közvetlenebbek, nyitottabbak, elfogadóbbak lesznek általuk. Erősödik önbizalmuk, intelligensebbek, fogékonyabbak lesznek, kíváncsiak a körülöttük élő emberekre. Az improvizációs gyakorlatok a közvetlen kommunikációt és a különböző élethelyzetekben való magabiztos kiállást fejleszti.

Táborzáró

Az egy hét közös munkát egy péntek esti bemutató tette teljessé, melyet hatalmas érdeklődés övezett. Jelen volt Soltvadkert város polgármestere, Temerini Ferenc, illetve a város iskolájának és intézményeinek képviselői is, valamint a táborozók rokonai, barátai. Az előadás a résztvevő fiatalok személyes élményeire, tapasztalataira, ízlésére épült, megjelent benne, hogy hogyan látják múltjukat, jelenüket, jövőjüket. Természetesen sok-sok közös zenélés és tánc is szerepelt az előadásban.

Várható folytatás

A tábor megvalósításában hatalmas szerepe volt Ritter Andreának, Nagy-Biri Zsuzsannának, a Család- és gyermekjóléti szolgálat munkatársának, illetve Jakab Natasának, aki szülőként vett részt a táborban és végig segítette, koordinálta a közös munkát. A helyszín Soltvadkert közösségi háza-P21, melynek koordinálásában a Gyöngyház Kulturális Központot illeti a köszönet.
A tábor egy korábban elindult kezdeményezés folytatása, melynek célja, hogy művészeti eszközökkel segítse a fiatalok fejlődését, pozitív ön- és jövőképük kialakulását. Ez a folyamat nem áll meg, a jövőben is számíthatnak a soltvadkerti fiatalok hasonló programokra.

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a baon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában