2024.01.27. 18:11
Összeért az új Kalocsa–Paks Duna-híd
Megtörtént a Kalocsa–Paks új Duna-híd utolsó elemének pályalemez-betonozása, ezáltal a 946,2 méter hosszúságú, 10 támaszú híd három részből álló szerkezete összezárult.
Forrás: magyarepitok.hu
Fotó: Dernovits Tamás
A 2021 februárjában kezdődött beruházásnak jelentős gazdaságélénkítő hatása várható a térségben. Az új Duna-híd kivitelezésnek köszönhetően Kalocsa és az M6-os autópálya, valamint Kalocsa és Paks között a menetidő a korábbi 55 percről hozzávetőlegesen 15 percre csökken. A kivitelező az új híd alépítményei, beleértve az alapozást is, a felszerkezetei készítése során közel 28 ezer köbméter betont épített be, az összeszerelt acélszerkezet súlya pedig meghaladja az ötezer tonnát. Emellett 418 kilométer hosszúságban kerültek beszerelésre feszítőkábelek, a vízépítési műtárgyakba és pillérvédelembe pedig 82 300 tonna beépített kő került.
Az utolsó elem beemelését követően még számos befejező munkafolyamat veszi kezdetét. A beruházásból a hídpálya szigetelése, az aszfaltozás, a helyszíni korrózióvédelmi munkák, burkolatjel-festések, a korlátok elhelyezése, a köz- és díszkivilágítás szerelése, a híd monitoring- és riasztórendszerének kiépítése, a hajózási jelzések és légiakadály-jelző felszerelése van még hátra. A 2024 nyarára elkészülő Kalocsa–Paks új Duna-híd a 20. híd lesz a Duna magyarországi szakaszán. A fejlesztés az Építési és Közlekedési Minisztérium beruházásában valósul meg, a kivitelezést a Duna Aszfalt Zrt. végzi. A híd és hozzá kapcsolódó úthálózat kivitelezésének összértéke 92 milliárd forint.