2022.06.23. 17:25
Lakossági fórum: lakó-pihenő övezet lehet a kecskeméti Rendőrfalu
A városrész megnövekedett forgalma miatt sok lakó szeretné, ha lakó-pihenő övezetté nyilvánítaná az önkormányzat a Rendőrfalut – erről és egyéb, a településrész közlekedését érintő kérdésekről szólt a lakossági fórum szerdán.
A településrész közlekedését érintő kérdések foglalkoztatták leginkább a megjelenteket Fotó: Bús Csaba
A kecskeméti Rendőrfalu közlekedéséről tartott lakossági fórumot az önkormányzat szerda délután a Damjanich iskolában. A fórumon Falu György alpolgármester, dr. Gajdácsi Zoltán, a polgármesteri hivatal Mérnöki Irodájának irodavezetője, Kasza Gábor csoportvezető és Lévai Jánosné, a városrész önkormányzati képviselője válaszolt a kevesebb mint 30 megjelent lakó kérdéseire.
Egy Beregszászi utcában lakó úr panaszolta, hogy egérútnak használják az utcát az autósok, nagyon megnövekedett a forgalma és keresztül száguldanak rajta a járművek. Kérte, hogy lakó-pihenő övezetté nyilvánítsák a teljes városrészt, illetve helyezzenek fekvőrendőröket az utcában.
Falu György elmondta, hogy nagy problémát okoz a városrész megnövekedett forgalma, amit részben a Mercedes gyár megépítése indukált. A polgármester már a minisztériumban is tárgyalt az ügyben, hogy a gyár megyei autópályabérletet biztosíthasson dolgozóinak, amivel csökkenne a Rendőrfalu forgalma. A fekvőrendőr telepítésével kapcsolatban kifejtette, hogy az ugyan forgalomlassító hatású, és telepíthetik a lakók egyetértése alapján, de nagyon erős hanghatással jár.
Több helyre telepítenének lassításra figyelmeztető napelemes sebességmérő táblát, ami számolja az elhaladó járműveket.
Kasza Gábor elmondta, hogy a városrész lakó-pihenő övezetté minősítésének nincs jogi akadálya, a Környezetvédelmi, Városrendezési és Agrár Bizottság rendelheti el a forgalmirend-változásokat. Gajdácsi Zoltán felhívta a lakosok figyelmét, hogy a forgalmirend-változást egységes tömbben valósíthatják meg az érintett területen, jelen esetben az egész városrészben. Ez bizonyos utcák meghatározott rend és objektív szakmai indokok szerinti egyirányúsítását is jelenti.
Ezt azonban nem feltétlenül találhatja minden érintett előnyösnek, a kötöttségek egyeseket hátrányosan érinthetnek, ezért az intézkedéshez elengedhetetlen a városrész lakosságának akarati egysége.
Lévai Jánosné arról beszélt, hogy ennek érdekében minden rendőrfalusi otthonba kérdőívet juttatnak el a témában, amit reményeik szerint minél többen küldenek vissza az önkormányzatnak, hogy az érvényes és a közakaratnak megfelelő döntést hozzanak a kérdésben. A bizottság soron következő, októberi ülésén az eredmények függvényében tárgyalhatja a módosítást és ezt követően két hónappal kitáblázhatják a városrészt.
Egy másik úr a Róbert Károly körúti kerékpárút és járda szükségességét hangsúlyozta. Mint fogalmazott, a körúton a kis Tesco-ig végig kerékpározva életveszélyben érzi magát, a járda pedig siralmas állapotú. Az alpolgármester elmondta, hogy megvizsgálják ennek lehetőségét, és a maga részéről támogatja az új járda építését, ugyanakkor most nincs jó pénzügyi helyzetben a város.
Felmerült a Halasi úti felüljáró kérdése is.
Erről az alpolgármestertől megtudhatta a hallgatóság, hogy a felújítás tervei elkészültek, az engedélyeztetés lezajlott, és közbeszerzést is lefolytatták, van győztes kivitelező, de nem kezdődhetett el a felújítás, mert kitört az orosz-ukrán háború, ezért leállították a projektet.
Az alpolgármester szerint akkor kezdődhet a beruházás, amikor rendeződik a helyzet, és újra lesz pénz. Hozzátette: a felüljárónak nincsenek statikai gondjai, biztonságos a rajta való közlekedés, csak a lepotyogó darabok jelentenek gondot.
Lakossági fórum a kecskeméti Rendőrfalu kapcsán
Fotók: Bús CsabaEgy Matkói úton lakó hölgy kérte az utcában sebességkorlátozó táblák kihelyezését, mert keresztül száguldanak a kamionok az úton, és éjszaka sem lehet pihenni. Falu György elmondta, hogy a Matkói út gyűjtőút, nem lehet lakó-pihenő övezet, ugyanakkor 30 kilométeres sebességkorlátozás bevezethető és kihelyezhetnek napelemes sebességmérőt.
Többen szeretnének lámpát a Szent László körút–Matkói út kereszteződésében lévő gyalogátkelőhöz, ami a kisbolthoz vezet. E ponton szűnik meg a körút 30 kilométeres korlátozása, itt kezdenek gyorsítani az autók és a lakók életveszélyben érzik magukat az átkeléskor. Az alpolgármester hangsúlyozta: forgalomszabályozó jelzőlámpa telepítésére nem lát esélyt, de sárgán villogó figyelemfelkeltő lámpa kihelyezése elképzelhető.