2021.06.15. 09:56
Indul a Kalocsai járás útjainak a felújítása
A munkaterületet hétfőn ünnepélyes keretek között adták át a Magyar Közút Nonprofit Zrt.-nek.
Fotó: Gábor János
Az érintett településvezetők jelenlétében, az üdülőfalu határát jelző tábláknál adták át a munkaterületet a Magyar Közút Nonprofit Zrt. számára, hogy a következő másfél évben összesen 74 kilométeres mellékúthálózatot újítson fel. A hétfői ceremónián elhangzott: az első ütemben 11 milliárd forintos beruházás indul.
Dusnoki Csaba dunapataji polgármester szerint helytörténeti jelentőségű fejlesztés vár a Kalocsai járásra, hiszen régi, de nagyon élő emlék a régióban élők számára a mostani, mára leromlott állapotú út elkészülése is. Felidézte: fél évszázada készült el, és utoljára a nyolcvanas években nyúltak hozzá; akkor egy kőszórást kapott, azóta csak foltozgatják. Felsorolta a község körüli kisebb településeket, amelyek számára szintén mérföldkövet jelent majd az alsóbb rendű úthálózat felújítása.
Font Sándor országgyűlési képviselő hangsúlyozta: pályafutása alatt még sosem fordult elő, hogy ekkora volumenben induljon útrehabilitálás. Tételesen ismertette azokat a vonalakat, amelyek idén és jövőre új burkolatot kapnak: Dunapatajról indulva a Duna mellett futó 5106-os, valamint a nyugati gyűrűt képező és Szelidi-tóhoz vezető 5308-as út újul meg. Szintén kisimul a Szakmáron és Miskén áthaladó 5311-es és a Homokmégyet kettészelő 5313-as, valamint az Alsómégyre vezető 53116-os mellékút. Ugyanebben a programban újítják fel az 5301-es út kalocsai kivezető szakaszát, illetve az öregcsertői 53312-est. A munkálatok 13 település 29 ezer lakójának kedveznek.
Dr. Sztana Zoltán, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. Bács-Kiskun megyei igazgatója emlékeztetett: az összességében 74 kilométernyi úthálózat felújítására 16 milliárd forint áll rendelkezésükre, a kivitelező pedig a közbeszerzési eljárásukon nyertes Soltút Kft. lesz.
A 11 milliárd forintos első ütemben a három leghosszabb szakaszon, mintegy 59 kilométeren indulnak munkálatok, először növényzetgondozással, majd a teherbírás megerősítése után jöhet az új burkolat.
Az utak szélessége nem fog változni, de mindenhol cserélni fogják a pályaszerkezeteket, amelyek két-két új aszfaltréteget kapnak. A kísérő feladatok között árok-, padka- és szegélyrendezés, valamint a jelzőtáblák cseréje és a burkolati jelek újrafestése is szerepel.