2021.04.13. 18:21
Országos döntőbe jutottak a kunszállási diákok
Bejutottak a Curie Környezetvédelmi Emlékverseny országos döntőjébe a Kunszállási Tóth Pál Általános Iskola diákjai.
A verseny formálja a gyerekek környezeti szemléletét
Forrás: Munkatársunktól
A levelezős fordulók kitűnő megoldása után minden csapatot meghívtak a döntőbe, amit rendhagyó módon a kialakult járványügyi helyzet okán az iskolában tartottak meg. Az eredményekről a napokban kapott értesítést az iskola – tudtuk meg Ádámné Vereb Annamária igazgatótól.
Elmondta, minden csapat kiválóan helytállt. A 3-4. évfolyamosok között Aguh Emily, Farkas Molli, Ficsór Dorka csapata és a Csontos Lilla, Dávid Zselyke, Szécsényi Dóra alkotta csapat holtversenyben az 1. helyen végzett. Fekete Dávid, Hegedűs László, Mali Levente csapata 1 ponttal lemaradva a 2. helyet szerezte meg. A dobogó 3. fokára állhatott az Almási Márk, Fischer László, Kovács Máté alkotta csapat. A kiemelkedő pontszámnak köszönhetően mind bejutottak az országos döntőbe.
Az 5-6. évfolyamosok között az Agárdi László, Litavecz Márk, Vig Noel összetételű csapat mindenkit maga mögé utasított az 1. helyet megszerezve, így az országos döntőben indulhatnak. Agárdi Dávid, Fischer Róbert, Nagy Máté csapata szintén kiváló eredménnyel, a 3. helyen zárta a versenyt. A 7-8. évfolyamon a verseny nagyon szorosra sikerült, a csapatok között 1-1 pont különbség alakult ki. Szabó Alexandra, Szécsényi Annabella, Tóth Csenge csapata a dobogó legmagasabb fokára állhatott. A Buzder-Lantos Boglárka, Csík Ádám, Suki Tímea összetételű csapat 2. helyezést ért el. Elekes Antónia, Fischer Péter, Makány Nóra csapata 3. helyen végzett. Ebben a korosztályban mindhárom csapatot meghívták az országos döntőbe. A többi induló csapat is az 5. vagy 6. helyen végzett.
Az országos döntő májusban lesz, a csapatoknak plakátot, kiselőadást és egy prezentációt kell készíteni. A tanulók már 3. évfolyamos koruktól részt vehetnek a versenyen, így hosszú időn keresztül formálható környezeti szemléletük. A globális problémák megismerésével felfedezik a helyi problémákat, és igyekeznek azokon változtatni. Formálódik a gyerekek ökológiai látásmódja, ami összhangban áll az iskola ökoiskolai célkitűzéseivel – összegezte az igazgatónő.