2020.11.16. 15:28
Okos játszótereket terveztek a diákok Kecskeméten
Különleges versenyen bizonyíthattak a kecskeméti általános iskolások: működő, programozható digitális eszközökkel alkották meg a jövő játszótereit. A megméretés a járvány miatt online valósulhatott meg.
Forrás: Kiss Róbert
A szervezők nevében Kiss Róbert, okleveles matematika, kémia és informatika mesterpedagógus foglalta össze az „Okos játszótér és vidámpark” című versenyen történteket.
– A koncepció szerint kecskeméti iskolák 2-5. évfolyamos diákjainak csapatban kellett programozható, digitális eszközökkel létrehozni a jövő játszóterét, vidámparkját. A működő modelleket értékelte a zsűri. A versenyt a Kecskeméti Vásárhelyi Pál Általános Iskola hirdette meg a Kecskeméti Kreatív Tudásközpont Közalapítvány közreműködésével, Kecskemét Megyei Jogú Város Önkormányzatának támogatásával a Digitális Város – Digitális Oktatás projekt keretein belül. Az egyfordulós konstrukciótervező „okos játszótér és vidámpark” című versenyre két kategóriában nevezhettek a 2-3 fős csapatok. Az elsőben a 2-3. osztályosok, a második kategóriában a 4-5. osztályosok mérették meg magukat. Kecskemétről 7 iskola 20 csapata nevezett be a versenyre – részletezte Kiss Róbert.
A versenyt eredetileg áprilisban tartották volna meg, melyet a járvány miatt őszre halasztottak el. Az élet úgy hozta, hogy ismét nem rendezhették meg személyes részvétel mellett, így online térben valósult meg végül.
– A csapatoknak a címhez igazodva kellett megtervezniük, megépíteniük, majd az egri Eszterházy Károly Egyetem oktatóiból álló szakmai zsűrinek digitális kisfilm formájában bemutatniuk a projektjüket a WeDo oktatási robot-csomag segítségével. Az eszköz kiváló lehetőséget nyújt a digitális tudás, a kollaboratív és prezentációs készségek, valamint az alapvető blokkprogramozási ismeretek elsajátításához. A mi XXI. századunkban a percről percre fejlődő technológiák világában elengedhetetlen, hogy a jövő generációi lépést tartsanak és életkori sajátosságaiknak megfelelően ismerjék, alkalmazzák és kihasználják a tudományterületben rejlő lehetőségeket. Öröm volt látni a legkisebbek és a legnagyobbak kreatív, innovatív ötleteit. Köszönet illeti a versenyben résztvevő iskolákat, csapataikat és az őket felkészítő kollégákat, hogy kitartottak a megváltozott körülmények ellenére is. Bízunk benne, hogy mindenki örömét lelte az idei verseny során, és a jövő évben már egymás munkáit nem csak a virtuális térben csodálhatjuk meg – tette hozzá Kiss Róbert.
A verseny végeredménye a következő lett:
I. kategória (2-3. évfolyam)
I. hely: Piar-Lego Team, Piarista Iskola, Kecskemét
II. hely: V-Smart, Kecskeméti Vásárhelyi Pál Általános Iskola
III. hely: ROBO-X, Kecskeméti Vásárhelyi Pál Általános Iskola
II. kategória (4-5. évfolyam)
I. hely: Kodály-Kockák, Kecskeméti Kodály Zoltán Ének-zenei Általános Iskola
II. hely: Robotagy, Arany János Általános Iskola
III. hely: MIND1, Kecskeméti Bányai Júlia Gimnázium