2020.02.11. 19:41
Megismerik a hivatalok működését a kalocsai diákok
A kötelező életvitel tantárgyból hetente legalább egy órának kellene szerepelnie a középiskolai órarendekben, de a Kalocsai Szent István Gimnázium jobbnak látta, ha a témákat nem egy erre tanfolyamon felkészített kolléga próbálja átadni, hanem olyan előadók, akik szakértői az egyes területeknek.
Praktikus újítást vezettek be a gimnáziumban
Forrás: Petőfi Népe
Fotó: Gábor János
Lévén sokféle ismeretet kell közvetíteni, az iskola két teljes tanítási napba sűrítette az egyébként diákelőadásokat is tartalmazó programot, a hét elején.
– A 12.-es, végzős tanulóinknak szól ez a program, mind a két félévben. Életvitel projektnapoknak hívjuk, hiszen van egy kötelező életvitel tantárgyuk, amit heti egy órában kellene tanulniuk, de annyira szerteágazó ismereteket ír elő a kerettanterv, hogy azt szeretnénk, ha az egyébként nagyon hasznos ismereteket valóban hozzáértő szakemberek tárnák a diákok elé – magyarázta a félévenként két-két napba sűrített oktatást Farkasné Bekes Rita.
Az iskola intézményvezető-helyettese úgy látja, az elmúlt 3-4 évben „nagyon bevált”, hogy ezzel a módszerrel dolgozzák fel a tárgyat. – Az első félévben is volt két projektnap, akkor a tantárgy pályatervezés témakörével foglalkoztak, hiszen novemberben ez nagyon is aktuális számukra. Most, a második félév elején főképp olyan témaköröket választottunk, amelyeket szintén előír a kerettanterv: ilyen a család, otthon, háztartás és közlekedés – sorolta.
Az iskola által küldött tájékoztató szerint idén öltözködéskultúráról, környezetbarát tisztító- és testápoló szerekről, háztartásban is előforduló veszélyes anyagokról, energiatakarékos életmódról, a média termékválasztásban játszott szerepéről, légszennyezésről és folyományairól, alternatív energiával működő közlekedési eszközökről készültek prezentációk, valamint előadások. A meghívott szakértők hétköznapibb, többek között pénzügyi, fogamzásgátlási és érzékenyítő témákról, vagy épp közigazgatási témákról beszéltek, utóbbiról külső helyszínen. A városháza dísztermében jártak, mert a diákoknak meg kell ismerniük a környezetükben lévő hivatalok és önkormányzatok működését.