2019.10.10. 14:00
Tanulást segítő játékokat fejlesztettek és teszteltek
Négy ország diákjaival dolgoztak közösen a bolyais diákok egy nemzetközi projekt keretében, melynek fókuszában a kreativitásfejlesztés állt. A házigazda ezúttal a kecskeméti Bolyai gimnázium volt.
A diákok Kecskemét nevezetességeit is megtekintették
Forrás: Petőfi Népe
A két évvel ezelőtt indult program fő célja olyan tanulási játékok fejlesztése és tesztelése volt, amelyek motiválják és segítik a diákokat a tanulási folyamatban.
A Kreatív tanulás elnevezésű német munkanyelvű projekt utolsó találkozóját az iskola pedagógiai munkáját segítő Appendix Alapítvány a Bolyai János Gimnáziumért bonyolította le. A projektben a magyarok mellett bolgár, dán, német és olasz középiskolások vettek részt. A két év során valamennyi külföldi iskola szervezett találkozót, és vendégül látta a projektben részt vevő diákokat. Az utolsó állomás volt Kecskemét.
Schnell Ildikó magyar–német tanár, az alapítvány kurátor elmondta: a projekt megvalósítóinak célja az volt, hogy motiváló, tanuláskönnyítő, kompetenciafejlesztő játékok fejlesztésével és tesztelésével ráirányítsák a figyelmet a játékos tanulás lehetőségeire a középiskolás korosztály esetében. Ezzel párhuzamosan egy olyan játékgyűjteményt hozzanak létre, amely ötlettárként segítséget nyújthat tanárok és diákok számára. Részben tantárgyakhoz – például matematika, biológia, történelem – kötődő, részben gondolkodási képességeket fejlesztő játékok kerültek az interneten is elérhető játékgyűjteménybe.
A nemzetközi program a diákok vállalkozási kompetenciáit is fejlesztette, hiszen a projekten beül létrejött egy játékcég CLUE elnevezéssel, amely a Creativity – Learning – Understanding – Education fogalmak kezdőbetűjéből állt össze, azaz kreativitás, tanulás, megértés, oktatás. A diákok irányításával működő cég saját logóval, marketingtervvel, reklámfilmmel és menedzsmenttel rendelkezik, első terméke, a CLUE játékgyűjtemény is a tanulók közreműködésével jött létre.
A Bolyai gimnáziumban megrendezett projekttalálkozó a művészeti kreativitást és az önkifejezést helyezte a középpontba. Voltak irodalmi és képzőművészeti játékok, kártyajáték workshop, mely utóbbit Szöllősi Péter, az ismert Gyümi játék fejlesztője tartott meg. A projektet végül egy játéknap zárta, amelyen a bolyais tanulók a saját fejlesztésű játékok mellett a könyvtárban látogatható társasjáték-kiállítás egy-egy darabját is kipróbálhatták. A dr. Harnos István igazgató magángyűjteményéből válogatott tárlat az 1979 és 2019 között megjelent és az év játékává választott társasjátékokat mutatta be.
A külföldi diákok Kecskemét nevezetességeivel is megismerkedtek a városi rali során. Többek között megtekintették a Leskowsky Hangszergyűjteményt és a Cifrapalotát is.
A programban részt vevő intézmények
Öt ország diákjai működtek együtt a programban, az alábbi helyekről: Appendix Alapítvány a Bolyai János Gimnáziumért (Kecskemét, Magyarország), Deutsches Gymnasium (für Nordschleswig – Apenrade, Dánia), Holstenschule (Neumünster, Németország), Yoan Ekzarh Fremdsprachen-gymnasium (Várna, Bulgária), Istituto Tecnico Internazionale Economico „E. Tosi” (Busto Arsizio, Olaszország).